ירידות שערים מתונות בסיום המסחר בבורסה; עליות בבנקים

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; עליות קלות בחוזים העתידיים בניו-יורק ■ המדד המשולב של ה-OECD מנבא האטה חדה בקצב הצמיחה של המשק הישראלי בטווח של 6 עד 9 חודשים מהיום

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ג') בירידות שערים מתונות, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות שערים קלות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה נפתחה אמש בארה"ב מסורתית עם דוחות אלקואה, ובהמשך השבוע ובשבועות הקרובים צפויות רבות מהחברות המרכזיות בעולם להציג את תוצאותיהן הכספיות, ובעקיפין לאותת על מצבה של כלכלת ארה"ב בפרט וכלכלת העולם בכלל.

המדד המשולב של ארגון המדינות המפותחות (OECD) מנבא האטה חדה בקצב הצמיחה של המשק הישראלי בטווח של 6 עד 9 חודשים מהיום. המדד נועד לצפות נקודות מפנה במחזורי עסקים ומבוסס על נתוני מלאי, סקרי אמון ונתונים על סקטורים מרכזיים בכלכלה.

ירידה במדד מסמנת צמיחה מתחת לקצב הנורמלי. תוצאות המדד לפברואר מצביעות על ירידה חדה יחסית בשיעור של 1.19% לעומת פברואר 2015. מדובר בנתון השלילי הגבוה ביותר מבין 30 המדינות שנכללות במדד אחרי בריטניה (ירידה של 1.7%) ואירלנד (ירידה של 1.57%). משמעות הנתון השלילי היא צמיחה מתחת לקצב הנורמלי של המשק, או במקרה קיצוני יותר - מיתון.

תחזית הצמיחה המעודכנת של ה-OECD לישראל שפורסמה בנובמבר הייתה לצמיחה של 3.2% ב-2016 - יעד גבוה משמעותית מהתחזית המעודכנת של האוצר ובנק ישראל שלפיהן יצמח המשק השנה ב-2.9% וב-2.8% העדכון הבא של תחזית הצמיחה המפורטת לישראל של ה-OECD צפוי בסוף מאי.

 

המחזורים בת"א קמלים: האם השוק יעבור לארבעה ימי מסחר?

האם תרופת הדגל של טבע , הקופקסון, תיתקל בתחרות גנרית גם באירופה? חברת התרופות Synthon הודיעה היום כי קיבלה אישור מהרשויות באירופה לגרסה הגנרית שלה לתרופה, במינון 20 מ"ג.

קדימהסטם  הודיעה על קבלת אישור לפטנט ממשרד הפטנטים היפני עבור טכנולוגית החברה לטיפול חדשני בסוכרת. מדובר בפטנט הראשון של החברה שאושר במזרח אסיה. הפטנט הינו עבור שיטה ליצירת תאים מפרישי אינסולין מתאי גזע ועשוי להוות בסיס למוצרי החברה בתחום הטיפול בסוכרת באמצעות תאי גזע.

רמי לוי  נפלה אתמול על רקע הדיווח ב"גלובס" כי חקירת המשטרה נגד בכירים בחברה-הבת רמי לוי תקשורת מתרחבת לרשת השיווק עצמה. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]