רני רהב נגד אילנה דיין: גנזי את התחקיר על גנדי

איש יחסי הציבור בסטטוס בפייסבוק: "חינכו את כולנו מגיל קטן בבית שאחרי שאדם מת, לא מדברים עליו סרה" ■ מערכת "עובדה": "זכותו של מר רהב לדעתו. אבל כדאי שגם הוא, כמו כל הציבור, יכיר את העובדות"

רני רהב / צילום: סיון פרג'
רני רהב / צילום: סיון פרג'

איש יחסי הציבור רני רהב קורא לעיתונאית אילנה דיין לגנוז את התחקיר שהיא עומדת לפרסם מחר (ה') בתוכנית "עובדה", ובו טענות של נשים על תקיפות מיניות לכאורה שביצע השר המנוח רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל בזמן שהיה אלוף פיקוד מרכז. התחקיר, שצפוי להיות משודר מחר בשידורי קשת בערוץ 2, הותר לשידור לאחר שבית המשפט דחה את עתירת משפחתו של גנדי למנוע את השידור.

"אני מעריץ את היושרה של העיתונאית אילנה דיין, אבל הפעם משהו מוזר קורה, ואני לא מבין למה. בשם חופש הביטוי אנחנו לא אמורים לבזות את המת ולצער אלמנה שחיה ונושמת", כתב רהב הערב (ד') בסטטוס בפייסבוק.

 

לדבריו, "חינכו את כולנו מגיל קטן בבית שאחרי שאדם מת, לא מדברים עליו סרה, בבית או בחוץ, גם אם יש לנו מה להגיד. לגבי רחבעם זאבי (גנדי), אי-אפשר לחשוד בי שהייתי מנאמני מפלגתו, אבל לא אשכח לעולם שלאחר הרצח של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל התכנסה הכנסת, ואף אחד ממנהלי הטקס בכנסת לא טרח לעשות את מה שעשה רחבעם זאבי כזקן חברי הכנסת - ביקש מכל חבר כנסת לקום לדקת דומייה לזכרו של רבין.

"לאחר הטקס ניגשתי לגנדי ואמרתי לו שלעולם לא אשכח את המחווה האנושית הבסיסית שבחר לעשות ברגישותו ותושייתו, מחווה השמורה רק לגיבורי הארץ. מאז הזמנו אותו ואת רעייתו יעל לביתנו בסביון, והם תמיד הגיעו. יש המספרים אגדות טובות על יעל האישה הלוחמת בדרכה.

"תהרגו אותי מה זה מעניין אותי לדעת היום, כל-כך הרבה שנים לאחר שהמת - מת, ולא רק מת אלא נרצח על-ידי בן-עוולה במלון בו שהה בירושלים הבירה, מה קרה לפני עשרות שנים. זה לא הוגן לספר על מעלליו לכאורה של אדם מחדר המיטות, גם אם זה נכון וגם אם לא - לא בחייו, וודאי שלא במותו, ו-15 שנים לאחר מותו!

"במקרה שחלילה איש, שבמקרה הוא גיבור מגיבורי בננו ומנהיגנו, עשה משהו שלא ייעשה - ברור שחייבים לחקור ולהגיע למיצוי הדין, אבל גיבור העלילה איננו. אבל אלמנתו חיה, וגם לה המדינה חבה הרבה. ומשפחתו חיה - וגם הם מלוחמי הארץ.

"כואב הלב לדון בעניין שכזה, כשלאלמנה לא נותר אלא לבכות. ולבכות. ולבכות. אני בטוח שאילנה דיין ועמרי אסנהיים עיתונאים ישרים, ואני בטוח שבדקו, חקרו, ושהם מאמינים בכתבה שיצרו. אני גם בטוח שאם זה היה יוצא לפני 15 שנים, או כשהיה אלוף פיקוד מרכז לפני עשרות שנים, הייתי עוד מקבל את התחקיר, אבל על מי נכעס עכשיו, ואת מי נחקור עכשיו? כאמור, קשה לי מנשוא לראות את זה עכשיו כשהאלמנה חיה.

"אני מצפה מגיבורת העיתונות הישראלית, עיתונאית לוחמת ואמיצה שאני מעריץ, אילנה דיין, שהפעם תעשה מעשה אמיץ ותגנוז את התוכנית שאמורה להיות משודרת מחר.

"אילנה יקרה, יש בארצנו כל-כך הרבה אנשים שמעריכים אותך ואת עבודתך החשובה שאת כה נאמנה לה, ואני בטוח שבדרכך המיוחדת תביני ותפעלי בהתאם.

"גם לך יש בעל, ילדים ומשפחה אוהבת, חלילה וחס איני מאחל לך לעולם שב-120 מישהו ידבר עליך רעה ולא תוכלי להגן על עצמך.

"גנדי שנרצח, עמוק בקבר. והייתי בהלוויה, מה שבטוח שהוא מת. לכן, לצערי, אין מישהו שיכול באמת להגן עליו או להגן על אלמנתו מהצער. יהי זכרו ברוך".

ממערכת "עובדה" נמסר בתגובה: "זכותו של מר רהב לדעתו. אבל כדאי שגם הוא, כמו כל הציבור, יכיר את העובדות. בדיוק לשם כך אנחנו ממליצים לו לצפות מחר בכתבה ולראות עד כמה הוא טועה".