פמפרס צמצמה מספר החיתולים בשליש - אין שינוי במחיר

בפרוקטר אנד גמבל ענו למתלוננים כי המחיר למפיץ לא עלה, וגלגלו את האשמה למשווק ולרשתות המכירה

פמפרס
פמפרס

פרוקטר אנד גמבל שוב נוקטת מצמצמת אריזות לחיתולי פמפרס. כך, בסדרת פרימיום קייר מידה 2 ירד מספר החיתולים מ-32 ל-22 בלבד, כשליש, והדבר מצוין במדבקה על החבילה. באוגוסט 2014 הקטינה החברה אריזות של פמפרס בסדרת מוצרי אקטיב בייבי דריי.

כעסם של הצרכנים לא איחר לבוא, ועמוד הפייסבוק של פמפרס התמלא בתלונות. "לא תיתכן הורדה של הכמות, והמחיר נשאר אותו דבר!", כתבה אחת הגולשות.

צרכנית אחרת שיתפה מדוע החליטה לנטוש את השימוש במותג: "עד לא מזמן הייתי מרוצה למרות המחיר הגבוה, אבל זה הקש ששבר את גב הגמל - הורדת כמות החיתולים באריזה בשליש! ללא הפחתה של אפילו אגורה אחת במחיר! פשוט מוגזם ולא מתחשב בצרכנים".

התשובה שקיבלה הייתה: "המחיר לחיתול, כפי שנקבע על-ידי פרוקטר אנד גמבל למפיץ, לא עלה. עם זאת, המחיר הסופי לצרכן נקבע על-ידי רשתות השיווק עצמן".

תלונות רבות עלו גם באתר של פמפרס. אופי התלונות חוזר על עצמו, וכמוהן המענה למתלוננים - היצרן דאג לכאורה להתאמת המחיר, ו"מישהו" בחוליית השיווק החליט להשאיר את המחיר על כנו, בתקווה שהצרכנים לא ישימו לב שהם מקבלים פחות. המישהו הזה יכול להיות המפיץ או הרשת המוכרת את המוצר, כך משתמע מהדברים. כך או כך, הצרכנים לא זכו להפחתה במחיר.

ואכן, מהמחירים באתר מייסופרמרקט עולה כי בהתאם לתלונות, אין שינוי במחיר לצרכן: מחיר מארז רביעיית פמפרס פרימיום קייר שלב 2, כלומר 88 חיתולים, עומד על כ-75 שקל - בדיוק כפי שהיה באמצע דצמבר 2015, ואותו סכום שעולה מארז רביעייה באריזה הקודמת, שבו 128 חיתולים סך-הכול. מכאן שהפער במחיר מזנק ל-32%, והמחיר לכל חיתול קופץ מ-58.6 אגורות ל-85.2 אגורות במארזים לאחר השינוי.

הקטנת המוצר הפעם לוותה באלמנט מבלבל נוסף - האריזה שונתה, כלומר הברקוד מבחינת המשווקים ועיצוב האריזה מבחינת הצרכנים, מה שמקשה אף יותר לעקוב אחר תהפוכות המוצר ומחיריו. משווק בכיר אמר ל"גלובס" כי המוצר הוצג כמוצר חדש עם מחיר גבוה יותר לכל יחידה.

מפרוקטר אנד גמבל נמסר בתגובה: "בדצמבר 2015 הושקה הסדרה החדשה של חיתולי פמפרס פרימיום. כמות החיתולים שונתה רק באריזות הנשיאה של פרימיום קייר (האריזות הקטנות). המהלך של שינוי כמות הוא מהלך אזורי, הנתון להחלטה של פרוקטר העולמית, ומתבצע באופן מרכזי לכמה מדינות.

"השינוי תוקשר באופן בולט וברור, וכנדרש בחוק במדבקה מיוחדת על המוצר, המציינת את מספר החיתולים החדש באריזה. במארזי פמפרס אקטיב בייבי והמכנסונים, כמות החיתולים נשארה ללא כל שינוי".