הבורסה בת"א סגרה בעליות: דלק קידוחים זינקה 6.4%

דיווח ברויטרס: יצואניות הנפט הגדולות גיבשו טיוטת הסכם להגבלת התפוקה, אולם כעת נתקלת פסגת הנפט בקשיים ■ דלק קידוחים ואבנר דיווחו ביום שישי כי הן בוחנות אפשרות של מיזוג ■ מדד חודש מארס ירד ב-0.2% ■ בנק ישראל יפרסם ביום חמישי את החלטת הריבית

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בעליות שערים, על רקע המגמה השלילית שחתמה את המסחר בשוקי העולם ביום שישי. ברויטרס דווח היום כי מפיקות הנפט הגדולות שמתכנסות היום בדוחא בירת קטאר כבר גיבשו הסכם להקפאת תפוקת הנפט, לראשונה מזה 15 שנה, אולם מאוחר יותר דווח על קשיים בפסגת הנפט [לסיפור המלא]. נזכיר כי בשל חג הפסח, בנק ישראל יפרסם את החלטת הריבית לחודש מאי ביום חמישי הקרוב.

 

מדד ה-S&P ננעל ביום שישי בטריטוריה שלילית, אך סגר שבוע חיובי בעלייה של 1.6%. הדאו ג'ונס והנאסד"ק טיפסו בשבוע החולף ב-1.8%. גם מדד המעו"ף חתם שבוע חיובי עם עלייה של כ-2%.

"ניתן לרכוש הגנות על החשיפה המנייתית בחו"ל ובישראל, לאחר הירידה החדה שהתרחשה בתנודתיות הגלומה באופציות על מדדי המניות המרכזיים בחודשיים האחרונים, והירידה בעלות הגנות אלו", כתבו כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית. בלאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית "ממוצעת" בתיקים, לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מסוים ברווחיות הפירמות הן בחו"ל והן בישראל.

הדפלציה בישראל מעמיקה: בסוף השבוע פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, שירד בשיעור של 0.2% לרמה של 98.1 נקודות. ללא מגזר הדיור המדד רשם ירידה של 0.4% ומתחילת השנה נרשמה ירידה של 1%. האינפלציה, נזכיר, נמצאת הרחק מהיעד של בנק ישראל שעומד על כ-1%-3%.

מניות האנרגיה עמדו היום במוקד הן על רקע פסגת החירום בקטאר והן לאחר ששותפויות הגז מקבוצת דלק , דלק קידוחים   ואבנר , דיווחו ביום שישי כי הן הקימו ועדות במטרה לבחון אפשרות של מיזוג. (לסיפור המלא).

הכשרת הישוב  ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי חתמה עם חברה סינית על הסכם שת"פ להקמה ומימון פרוייקטים בתחום הנדל"ן. ההסכם מתייחס ל-19 פרוייקטי נדל"ן שמקדמת הכשרת הישוב, ביניהם 13 פרויקטים של התחדשות עירונית בהיקף של עד 21,500 יח"ד. היקף הבנייה המוערך הינו כ-3.7 מיליארד דולר.

מניות נוספות שבלטו במסחר הן מניות הפארמה הדואליות שחזרו עם פערים שליליים של עד כ-1.8%. ביניהן, טבע , פריגו , אופקו  מיילן   וכן פייט . מנגד, נבידאה  חזרה עם פער חיובי של כ-26% ופריון   עם פער חיובי של כ-3.6%.