מחאה בפייסבוק: "הורים נלחמים למען חופש מתואם עם הילדים"

העמוד, שזכה ל-3,000 לייקים, הוקם ביוזמת מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90, שחר תורג'מן, וקורא לצמצם את הפער שבין ימי החופשה של ההורים לילדים בישראל, שהוא גבוה יחסית בהשוואה למדינות ה-OECD

שחר תורגמן / צילום: תמר מצפי
שחר תורגמן / צילום: תמר מצפי

רבות דובר ונכתב אודות חוסר ההלימה בין ימי החופש של ההורים והתלמידים בישראל - לא רק שאין חפיפה בין ימי החופש בחגים ובמועדים - גם סוף השבוע, שבו אפשר לבלות בחיק המשפחה, מתיר יום אחד בלבד שבו במרבית המקרים כל בני הבית בחופש, בשעה שבמרבית המדינות גם היום ממשיכות המשפחות לבלות בסוף השבוע שלהן.

ניסיונות של חברי כנסת להוציא אל הפועל פיילוט של סוף שבוע ארוך עד כה לא מיושמים בפועל, וכעת מגיעה מחאת ההורים לרשת.

19 ימי חופשה להורים בשנה (במקרה הטוב), 81 ימי חופשה לילדים בשנה - זו תמונת המצב שהביאה להקמת עמוד מחאה חדש בפייסבוק בשם "הורים נלחמים למען חופש מתואם עם הילדים", הקורא לצמצם את הפער שבין ימי החופשה של ההורים לילדים בישראל, ולדרוש מראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו ומשרי האוצר והחינוך להביא לשינוי.

העמוד, שזכה ל-3,000 לייקים, הוקם ביוזמת מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90, שחר תורג'מן, מי שעמד גם מאחורי העמוד "נלחמים בישראלי המכוער" שצבר למעלה מ-43,000 עוקבים.

נציין כי גם הדקה ה-90 ויתר העוסקים בענף התיירות בפרט והצריכה בכלל יפיקו את המרב אם יגדלו ימי החופש המתואמים בין ההורים והילדים, שיוכלו למשל לצאת לסופי שבוע ארוכים ביעדי נופש בארץ ובחו"ל.

לדברי תורג'מן, "ילדי ישראל יצאו לחופשת הפסח של 18 ימים (!), כשבמקומות עבודה רבים ההורים לא מקבלים ולו יום חופשה אחד, כיוון שהחג יוצא השנה בשישי-שבת. המצב הוא אבסורדי, הפער בין ימי החופשה של הילדים להורים הוא הגבוה בהשוואה למדינות ה-OECD, והנטל נופל על מאות אלפי ההורים בישראל.

"החלטנו לנצל את הפלטפורמה שיש לנו עם עשרות אלפי כניסות לאתר ביום על-מנת להניע מחאה ודיון ציבורי בהצעות לשינוי שעלו על שולחן הממשלה בשנים האחרונות על-ידי מספר לא מבוטל של חברי כנסת ושרים, שבסופו תגובש תוכנית לאומית לצמצום הפער המקומם הזה".