בנק מזרחי-טפחות מבקש לממש 4 דירות של ענבל אור

מדובר בדירות ברחוב ריינס 34 וברחוב הל"ה 52/21 בגבעתיים ובדירות ברחוב נווה יהושע 56 וברחוב בן אליעזר 12-14 בר"ג, המשועבדות לבנק ■ ביום שישי פורסם כי קיים חשש שאור "פלשה" לדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים

תיק ענבל אור / צילום : תמר מצפי
תיק ענבל אור / צילום : תמר מצפי

בנק מזרחי-טפחות והמפרק הזמני של קבוצת אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז, הגישו היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למימוש 4 דירות של ענבל אור ברמת-גן ובגבעתיים, המשועבדות לבנק. 

מדובר בדירות ברחוב ריינס 34 בגבעתיים, ברחוב הל"ה 52/21 בגבעתיים, ברחוב נווה יהושע 56 ברמת-גן וברחוב בן אליעזר 12-14 ברמת-גן. 

כל הדירות ממושכנות כאמור לבנק מזרחי-טפחות, כך שתמורת המכירה תכסה קודם כל את המשכנתאות. יתרת הסכום, ככל שתיוותר, תועבר לקופת הפירוק ותשמש בסופו של תהליך הפירוק לחלוקה לנושים השונים.

הבנק מבקש לאכוף ולממש את המשכנתאות הרשומות על הנכסים וכן למנות את עו"ד עמית פינס ואת המפרק הזמני, עו"ד איתן ארז, ככונסי נכסים קבועים לנכסים ולהקנות להם את כל הסמכויות הנדרשות למימושם. 

נזכיר כי ביום שישי האחרון פורסם כי קיים חשש שיזמית הנדל"ן ענבל אור "פלשה" לדירה בגבעתיים. בבקשה שהגיש המפרק הזמני לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הוא דרש לאסור על אור מלעשות שימוש בדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים, אליה, כך טען, העבירה לאחרונה אור רכוש. 

לפי הבקשה, הדירה, שנמצאת בבעלות חברה מקבוצת אור סיטי נדל"ן, הייתה אמורה להישאר פנויה בשל היותה משועבדת לבנק מזרחי-טפחות לצורך כיסוי חובותיה של אור. עם זאת, כשנציגי המפרק הגיעו לדירה, הם ראו בה עובדת של אור ורכוש השייך לה. אתמול קיבל בית המשפט את בקשת המפרק והורה לאור שלא לעשות שימוש בדירה זו. 

הדירה ברחוב הל"ה

בנוגע לדירה ברחןב הל"ה מפרט בנק המזרחי כי בתאריך 27.12.2009 פתחה אליענה אור, חברה-בת של אור סיטי, חשבון בנק בסניף חשמונאים של הבנק ונטלה הלוואה מהבנק לצורך רכישת הנכס. לצורך הבטחת החזר ההלוואה ו/או האשראי שקיבלה מהבנק, חתמה אליענה אור על שטר משכון ושיעבדה את הנכס, ללא הגבלה בסכום.

כמו כן, טוען הבנק, בתאריך 1.8.2012 חתמה ענבל אור על שטר משכנתא ועל ערבויות אישיות בלתי מוגבלות בסכום לטובת הבנק, להבטחת התחייבויותיה של אליענה אור והתחייבויותיה של אור סיטי לבנק.

לפי בנק המזרחי, אליענה אור חייבת לבנק יתרה לסילוק ההלוואה שנטלה על סך של 1,470,466 מיליון שקל. כמו, קיים חוב שולי לאליענה בחשבונה - 410 שקל. נתון זה מיוחס כמובן רק לחובותיה של אליענה אור ואינו כולל את חוב יתר החברות לבנק, העומד על כ-17 מיליון שקל.

הדירה בריינס

בנוגע לדירה ברחוב ריינס מפרט בנק המזרחי: בתאריך 1.4.2008 ובתאריך 13.8.2015 פתחה אור סיטי שני חשבונות בנק בסניף חשמונאים של הבנק. בתאריך 17.12.2008 פתחה ענבל אור ובעלה לשעבר, אהוד גרינפלד, חשבון נוסף בסניף החשמונאים.

בתאריך 7.7.2010 נטלו אור וגרינפלד הלוואה מהבנק לצורך רכישת הנכס. עם זאת, בתאריך 29.6.2015 חתמה אור על הסכם לתיקון הלוואה אל מול הבנק, לפיו שוחרר מר גרינפלד מהתחייבויותיו כלפי הבנק בקשר עם המשכנתא הראשונה. בשלב מאוחר יותר ולצורך גיוס אשראי לאור סיטי, שעעבדה החייבת לטובת הבנק את הנכס באמצעות רישום משכנתא נוספת מדרגה ראשונה.

לפי בנק המזרחי, להלן פירוט חובות ענבל אור ואור סיטי לבנק: יתרה לסילוק ההלוואה משכנתא הראשונה על סך של 2,211,905 שקל. חוב אור סיטי בחשבונותיה, בגין אשראי שניתן לה על-ידי הבנק אשר מובטח באמצעות המשכנתא הנוספת, עומד על סך של 8,246,032 שקל. חוב ענבל אור בחשבונותיה - 293,309 שקל.

הדירה בנווה יהושע 

בנוגע לדירה בנווה יהושע מציין הבנק המזרחי כי בתאריך 30.9.2014 פתחה ענבל אור חשבון בנק בסניף חשמונאים של הבנק. בתאריך 17.12.2008 פתחה החייבת ובעלה לשעבר חשבון נוסף בסניף החשמונאים של הבנק. בתאריך 14.6.2008 חתמה החייבת על שטר משכון בו שיעבדה את הנכס, להבטחת החזר ההלוואה ו/או אשראי שקיבלה מהבנק, בסכום של 2,735,139 שקל.

לפי בנק המזרחי, אור חייבת לבנק יתרה לסילוק ההלוואה, המובטחת באמצעות המשכון ועומדת על 2,339,941 שקל.

הדירה באליעזר

בנוגע לדירה ברחוב אליעזר טוען בנק המזרחי כי בתאריך 20.10.2014 נטלה מרום סיטי הלוואה מהבנק לצורך רכישת נכס זה. להבטחת החזר ההלוואה, שיעבדה מרום סיטי את הנכס לטובת הבנק, ללא הגבלה בסכום. בשלב מאוחר יותר ולצורך גיוס אשראי לאור סיטי, שיעבדה מרום סיטי לטובת הבנק את הנכס באמצעות רישום משכנתא נוספת מדרגה ראשונה.

לפי הבנק, מרום סיטי ואור סיטי חייבות לבנק יתרה לסילוק ההלוואה שנטלה מרום סיטי, אשר מובטחת באמצעות המשכנתא הראשונה בסך 897,846 שקל. כמו כן, חוב מרום סיטי בחשבונותיה, בגין אשראי שניתן לה על-ידי הבנק, עומד על סך של 2,197 שקל. וכאמור, חוב אור סיטי בחשבונותיה, בגין אשראי שניתן לה על-ידי הבנק אשר מובטח באמצעות המשכנתא הנוספת, עומד על סך של 8,246,032 שקל.