הבורסה ננעלה בירוק; אל על טיפסה 2.3%, לאומי 1.8%

האפקט מכישלון פסגת הנפט בקטאר התפוגג והמסחר בשוקי העולם התחלף למגמה חיובית ■ הפניקס רכשה ממזרחי טפחות את הסיכון בתיק המשכנתאות

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

האפקט השלילי מכישלון פסגת הנפט בדוחא התפוגג והמסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה ובוול סטריט. נזכיר כי בשל חג הפסח, בנק ישראל יפרסם את החלטת הריבית לחודש מאי ביום חמישי הקרוב. 

 

השיחות בפסגת הנפט בדוחא בירת קטאר הסתיימו ללא הסכמה על הקפאת תפוקת הנפט - כך דווח אמש בבלומברג. לפי הדיווח, 16 יצואניות הנפט הגדולות ייפגשו שוב רק בחודש יוני, כדי לדון פעם נוספת האם להקפיא את התפוקה.

הנפט עצמו מהגיב בירידות חדות, שהתמתנו בשעות האחרונות. לדברי כלכלני סיטי, כישלון השיחות יביא לצניחה מחודשת וחדה במחירי הנפט, שזינקו בעשרות אחוזים בשבועות האחרונים על רקע ציפייה בשוק להסכם להקפאת התפוקה.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות בבית ההשקעות אפסילון, התייחס למסחר ומציין כי "כשלון ועידת דוחא ימשיך להקרין על השווקים גם בזמן הקרוב לאור הפערים העמוקים בין הצדדים שלפי שעה אינם ניתנים לגישור. לפיכך, נראה שהירידה החדה במחירי הנפט ביומיים האחרונים 'תורמת' את חלקה לתנודתיות הרבה שתמשיך ללוות את השווקים. לאור הראלי של השבועות האחרונים בשווקי המניות, סביר להניח שהסקטורים הדפנסיביים כמו נדל"ן מניב וטלקום ימשיכו לזכות לחיבת המשקיעים".

 

האם כדאי לחזור למניות או ש"הכסף הגדול" עדיין נמצא באג"ח?

אל-על  ריכזה על רקע הירידה במחירי הנפט, ירידה שטובה לשורה התחתונה של חברת התעופה.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי הפניקס  ביצעה לפני חודשים אחדים עסקה מול בנק מזרחי טפחות , כשרכשה מהבנק את הסיכון בתיק משכנתאות, תמורת מאות מיליוני שקלים בודדים. נסביר כי הפניקס לא מעמידה הון להלוואות, אלא משחררת את בנק מזרחי טפחות מהסיכון לדיפולט בהלוואות הללו.

מניות הגז דוגמת דלק קידוחים , אבנר  ורציו  ריכזו עניין על רקע כישלון בפסגת הנפט בדוחא. אתמול ריכזו מניות האנרגיה המקומיות עניין רב, בין היתר על רקע הגעת בכירים בנובל אנרג'י לישראל במטרה לסיים את פלונטר מתווה הגז.

בזק  ובזן  מנסות לנצל את הרתיחה שנמצא בו שוק ההנפקות ומגייסות היום 800 מיליון שקל ו-400 מיליון שקל בהתאמה. בזק מרחיבה את בזק אגח 9  ואילו בז"ן מרחיבה את בזן אגח ה  ובזן אגח ו .

המסחר במניית אסם הופסק לאחר קבלת תעודת המיזוג עם נסטלה העולמית. המניה צפויה להימחק מהמסחר בבורסה, ולצאת כבר השבוע מהמדדים המובילים - ת"א 25 ות"א 100.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]