כדאי לחזור למניות או שהכסף הגדול עדיין באג"ח?

בעוד מדד ה-S&P טיפס מתחילת השנה ב-1.6% בלבד, שוק האג"ח הציג ביצועים טובים בהרבה ■ כך למשל, קרן הסל שעוקבת אחר האג"ח הממשלתיות הארוכות של ארה"ב (סימול:TLT) עלתה עד כה ב-9% ■ האם המגמה תימשך? האנליסטים חלוקים בדעתם • ניהול תיקים – יתרונות וחסרונות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

אחרי פתיחת שנה סוערת ומבהילה, שוקי המניות מציגים תשואות מזעריות. ניתוח שערכו ב-CNBC מראה כי ידם של המשקיעים בשוק האג"ח על העליונה.

ע"פ הנתונים, קרן הסל (ETF) שעוקבת אחר האג"ח הממשלתיות הארוכות של ארה"ב (סימול:TLT) עלתה עד כה ב-9%. גם קרן הסל של ואנגרד שעוקבת אחר האג"ח הקונצרניות (סימול: VCLT) הציגה תשואה מרשימה של 7%. 

המשקיעים, שנבהלו מהירידות החדות בשוקי המניות, לצד החשש מהאטה בכלכלה הגלובלית והתפיסה לפיה הפד יעלה את הריבית בקצב איטי יותר מהתחזית הקודמת, נהרו לחוף המבטחים של שוק האג"ח הממשלתיות כך שהתשואות ירדו ומחירי האג"ח עלו.

בינתיים, שוקי המניות התאוששו מהמשבר שפקד אותם בתחילת השנה. מדד ה-S&P 500, למשל, זינק ביותר מ-14% מהשפל שנרשם בעין הסערה בחודש פברואר וכעת מגלם עלייה של 1.6% מתחילת השנה. לכן, עולה השאלה האם זה הזמן לחזור לשוק המניות או להישאר בשוקי האג"ח. האנליסטים חלוקים בדעתם.

לארי מקדונלד מחברת ACG Analytics, מעריך שמחירי האג"ח ימשיכו לעלות בטווח הקרוב ולכן מבחינתו האג"ח הממשלתיות הן "קנייה". 

עם זאת, אדי אלפנביין, עורך הבלוג הכלכלי "Crossing Wall Street", מעריך שהתשואות הנמוכות בשוק האג"ח הן הזדמנות לעבור משוק האג"ח למניות. לטענתו, התשואות הנמוכות באג"ח הממשלתיות ל-10 שנים (1.7%-1.8%) נמוכות יותר מתשואת הדיבידנד המצרפית של מדד ה-S&P 500, שגבוהה בערך ב-0.3%.