אייל גולן ודוד ד'אור נכנעו ללחצים: לא יופיעו בעצרת לחייל מחברון

גולן וד'אור החליטו לבטל את השתתפותם בעצרת מחר בת"א לתמיכה בחייל שירה במחבל המנוטרל בחברון - כיוון שלדבריהם היא קיבלה אופי פוליטי

אייל גולן / צילום: אמיר מאירי
אייל גולן / צילום: אמיר מאירי

אחרי שהזמר דוד ד'אור ביטל את השתתפותו בהפגנת התמיכה בחייל היורה מחברון, שאמורה להתקיים מחר בתל-אביב, גם הזמר אייל גולן הודיע היום (ב') כי לא יופיע בעצרת. שני הזמרים החליטו שלא להופיע בגלל האופי הפוליטי שהעצרת קיבלה, לדבריהם. 

גולן מסר היום לתקשורת כי "החלטתי אתמול לבוא ולתמוך בחייל ולחבק את משפחתו. מעולם לא חשבתי לצאת נגד הרמטכ"ל, אותו אני מעריך מאוד. מעולם לא רציתי לצאת נגד צבא ההגנה לישראל, שהוא צבא העם. לצערי, חלק מהציבור לקח את זה למקומות של ערכים ודמוקרטיה, בעוד כל רצוני היה לבוא לשיר ולחבק, בשם האמנות ובשמי כזמר, כאדם.

"לצערי, אני רואה שיש כאלה שלוקחים את רצוני למחוזות פוליטיים, כאילו אני מכריז מלחמה כנגד צה"ל. קיבלתי עשרות פניות מאנשים כמוני, שמצד אחד החייל חשוב להם, ומצד שני ערכי המדינה והצבא הם נר לרגליהם, ולכן החלטתי לבטל את השתתפותי בעצרת מחר. הדמוקרטיה שלנו, שלטון החוק וצה"ל הם ערך עליון עבורי. אני מקווה בכל ליבי שהחייל ומשפחתו יהיו חזקים".

מוקדם יותר הבוקר נודע כי גם דוד ד'אור נכנע ללחצים מצד גורמים רבים לבטל את הסכמתו להופיע באירוע בשל המחלוקת הפוליטית שבמרכזו. לדברי ד'אור, "כל הנושא מבחינתי יצא מפרופורציה, בסך-הכול רציתי להביע אמפתיה למשפחת החייל. זו לא אמירה נגד הרמטכ"ל או נגד הצבא חלילה. אני מאמין במערכת המשפטית שלנו, אני לא אדם פוליטי, והניסיון לשייך אותי לזרם כזה או אחר אינו רלוונטי. הבעתי תמיכה אנושית במשפחה שנמצאת במצוקה, לא ידעתי שמדובר באירוע עם אוריינטציה פוליטית, ובכלל ללא קשר לא אוכל להשתתף באירוע, כי יש לי הופעה".

ד'אור טען כי "לא הופעלו עליי שום לחצים, פשוט העצרת הייתה אמורה להתקיים ביום רביעי והוקדמה לשלישי, וביום שלישי אני מופיע במקום אחר".

אתמול (א') פנה העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר שרון גל בדף הפייסבוק שלו לציבור וקרא להגיע לעצרת כדי "לדרוש את שחרורו של הלוחם". ההפגנה תתארגן תחת הכותרת "לא מפקירים לוחם, נותנים גיבוי לצה"ל". "יום שלישי, 19:30 בכיכר רבין בתל-אביב - יוצאים לדרוש את שחרורו של הלוחם", כתב גל.

"באים עם דגלי ישראל, באים עם אהבת ישראל, למפגן ענק של תמיכה. אסור להישאר בבית, אסור להישאר אדישים". הוא הוסיף: "זה רגע האמת שלנו, חייבים לעשות מאמץ ולבוא, לצאת מהפייסבוק לרחוב".

גל הגיב לביטולים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "כמה מפתיע, התקשורת עושה הכול כדי לטרפד את העצרת. נעמוד בלחצים, הגיבוי שלכם חשוב. מה שלא יהיה, נהיה מחר בכיכר במפגן תמיכה בצה"ל ובקריאה ברורה לשחרור הלוחם".