המפרק: על ענבל אור להחזיר תכשיטים במאות אלפי ש'

(עדכון) - אור: "שילמתי על הדירה בגבעתיים מכספי - ורשמתי בטעות על החברה" ■ "עו"ד ארז חפץ לראות אותי ואת ילדיי הקטנים ללא קורת-גג" ■ מוקדם יותר היום דווח כי ענבל אור ביקשה לא להפקיד את הלנדרובר - אך אורנשטיין סירב

ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי
ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי

ענבל אור הגיבה היום (ג') לבקשה הבהולה של המפרק הזמני של קבוצת אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז, לאסור עליה לעשות שימוש בדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים, אליה העבירה לאחרונה לכאורה רכוש. עו"ד ארז טען כי אור "פלשה" לדירה לאחר שפונתה מהבית בצפון תל-אביב שבו גרה בשכירות, ברחוב שסטוביץ בגוש הגדול.

אור טוענת בתגובה לבית המשפט כי היא לא פלשה לדירה, אלא שילמה ורכשה את הדירה בגבעתיים מכספה הפרטי - ורק "בטעות" הדירה נרשמה על-שם חברת אליענה אור מקבוצת אור סיטי, "טעות חשבונאית".

לדברי אור, היא לא ביקשה להיכנס לדירה בחסד לאחר שפינתה את הדירה בשסטוביץ, אלא שילמה מראש את דמי השכירות עליה ל-24 חודשים לחברת אליענה, חברה-בת של אור סיטי. לטענתה, היא משלמת שכירות בסך 6,667 שקל בחודש.

עוד טוענת אור כי היא וארבעת ילדיה הקטנים מתגוררים הלכה למעשה בדירה ברחוב הל"ה, וכי סילוקם מהדירה נעשה בלא שהמפרק מציע פתרון דיור אלטרנטיבי.

הטענה המעניינת ביותר של אור, עם זאת, היא שהדירה נרכשה כאמור מכספה הפרטי ונרשמה כתוצאה מטעות חשבונאית על חברת אליענה. לא ברור אם כך הדבר, מדוע אור משלמת עליה כעת שכירות.

לטענת אור, "המפרק עו"ד ארז חפץ לראות אותה ואת ילדיה הקטנים ללא קורת-גג וללא כל אמצעי לכלכל את עצמם".

היא טוענת כי בקשת המפרק "גובלת בשרירות-לב של ממש", בדרישה לפנותה ואת ארבעת ילדיה הקטינים מהדירה שהיא שוכרת, "והכול ערב חג הפסח", כך אור בבקשה. עוד היא טוענת כי אם בית המשפט יורה לפנות אותם מהדירה, הדבר יגרום נזקים נפשיים חסרי תקדים לילדיה. 

להחזיר את התכשיטים

בתוך כך, עו"ד ארז הגיש בקשה נוספת לבית המשפט, בה הוא דורש לחייב את אור להחזיר לקופת הכינוס את כל התכשיטים שנרכשו על-ידה לאחרונה בשווי מאות אלפי שקלים. 

התכשיטים כוללים טבעת יהלומים שנרכשה בינואר האחרון, צמיד יהלומים, תליון יהלומים, עגילי יהלומים, שעון קרטייה. קודם לכן, ב-2014, רכשה אור שני שעוני רולקס מכספי החברה.

בנוסף מציין עו"ד ארז כי התגלה לו כי אור חתמה ביום 29.3.2016 (לאחר שניתן צו הקפאת ההליכים לנכסי החברות ולנכסיה שלה) על הסכם משכון עם "יאנוש תכשיטים", לפיו עבור משכון מספר תכשיטים שלה: 7 טבעות משובצות יהלומים ואבני חן וזוג עגילים משובץ אבני חן ויהלומים (שעל-פי ההסכם נרכשו תמורת 176,880 שקל + מע"מ), נמסר לה סך של 10,000 דולר.

עו"ד ארז מציין כי פנה הוא ל"יאנוש תכשיטים" בעניין זה על-מנת שלא לבצע שום דיספוזיציה בתכשיטים, ובימים הקרובים בכוונתו לעתור לבית המשפט בבקשה מתאימה.

המאבק על הלנדרובר 

מוקדם יותר היום דווח כי אור הגישה אמש (ב') בשעה 23:00 בקשה לבית המשפט, בה ניסתה לשכנע את השופט איתן אורנשטיין לשנות החלטתו לגבי מסירת ג'יפ הלנדרובר שלה. אורנשטיין סירב - ואור תיאלץ להפקיד את הג'יפ כמתוכנן עד היום ב-12:00.

בבקשתה טענה אור כי "הרכב משמש בעיקר לעבודתי, ואין ביכולתי להתפרנס ולקיים את מקצועי ואת משלח-ידי ללא שימוש ברכב". עוד היא טענה, שוב, כי "אני זקוקה לרכב שישמש אותי לצורך משפחתי וילדיי, בהיותי אם חד-הורית ל-4 ילדים, שהקטן בהם הוא תינוק בן 4 חודשים". 

לטענת אור, אמה הסכימה לשמש כערבה לרכב ולחתום על שטר חוב שיבטיח כי אור לא תפגע ברכב ובכל החלטה של בית המשפט. לטענת אור, עם תפיסת כל חשבונותיה וכרטיסי האשראי שלה, אין ביכולתה לשלם על רכב חלופי.