נסגרו מכרזי מחיר למשתכן בראש העין, אשקלון ודימונה

המכרז בראש העין משקף מחיר של 857 אלף שקל לדירת 90 מ"ר, מיליון שקל לדירת 110 מ"ר ו-1.24 מיליון שקל לדירת 130 מ"ר

משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל פרסמו היום (ג') תוצאות של 3 מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו להגשת הצעות אתמול (ב'). מדובר במכרזים בראש העין, באשקלון ובדימונה, שכללו קרקע לבניית 652 יחידות דיור. בראש העין ודימונה נסגרו המכרזים בהצלחה כאשר כל יחידות הדיור שווקו בהצלחה אך בדימונה נרשמה הצלחה חלקית בלבד כאשר רק 24 דירות נרכשו על ידי היזמים והקבלנים מתוך 124 שיצאו למכרז.

המכרז שנסגר בראש העין כלל שני מתחמים שונים לבניית 488 יחידות דיור מוזלות. למכרז הוגשו 8 הצעות כאשר החברות דניה סיבוס יחד עם חברת ע. לוזון נכסים והשקעות זכו במתחם אחד המאפשר בניית 224 יחידות דיור מוזלות ובשני זכתה שותפות של חברת אורתם סהר וגינדי החזקות.

על פי ממוצע ההצעות של שני המתחמים יחד, ההצעות הזוכות משקפות מחיר דירה מוזלת בשטח כ-90 מ"ר של כ-857 אלף שקל. עוד על פי תוצאות מכרז זה, דירת 110 מ"ר תימכר לזכאים בכמיליון שקל ודירת 130 מ"ר תימכר בכ-1.24 מיליון שקל. המחירים האמורים כמו גם שטחי הדירות כוללים גם את שטחי החניה המרפסת והמחסן וכוללים מע"מ. המכרז התייחס למתחם B - שכונה החדשה שנבנית בדרום מזרח העיר.

 

נציין כי ל"גלובס" נודע כי למכרז זה בראש העין ניגשו בנוסף לחברות הזוכות גם חברות בולטות אחרות מענף הנדל"ן. מדובר בחברות אשדר, פרץ בוני הנגב, אזורים וגם בוני התיכון. היצע זה של חברות שבחרו להגיש הצעות למכרז מעיד על הביקוש למכרזים באזורי הביקוש מחד, למרות שמדובר במחיר למשתכן, או במקביל מעיד על המחסור בהיצע של מכרזי קרקע "רגילים" למגורים מאידך.

מכרז נוסף שנסגר היה בעיר אשקלון וכלל 40 יחידות דיור מוזלות. למכרז זה נרשם ביקוש כאשר 12 הצעות הוגשו סך הכל. בסופו של דבר במכרז זכתה חברת ליאם נחמיאס ועל פי תוצאות המכרז, דירת 87 מ"ר במתחם זה תימכר לזכאים בעבור כ-584 אלף שקל. עוד על פי תוצאות המכרז, דירת 107 מ"ר במתחם זה תימכר לזכאים במחיר של כ-727 אלף שקל ודירה בשטח 117 מ"ר תימכר לזכאים בכ-799 אלף שקל. המחירים האמורים כמו גם שטחי הדירות כוללים גם את שטחי החניה המרפסת והמחסן וכוללים מע"מ. נציין שמכרז זה מתייחס לשכונת כוכב הצפון בעיר,שכונה הממוקמת במרכז העיר. נציין שבאשקלון מעניקה תוכנית מחיר למשתכן גם מענק לזכאים בגובה 40 אלף שקל.

במקביל, בדימונה, נסגר המכרז שכלל 124 יחידות דיור סך הכל כאשר רק 24 יחידות דיור מתוך כלל יחידות הדיור שיצאו למכרז נרכשו על ידי קבלנים כאשר לשני מתחמים נוספים לא הוגשו הצעות כלל. במתחם היחידי שנסגר בהצלחה בעיר זכתה חברת א.אבאל חברה לבניין ופיתוח שהציעה 5,940 שקל למ"ר. על פי הצעה זו מחיר דירת 100 מ"ר לזכאים יעמוד על כ-700 אלף שקל כולל מע"מ. נציין כי בדימונה יקבלו זכאי מחיר למשתכן גם מענק בגובה 60 אלף שקל אותו יש להפחית ממחיר הדירה.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה, המכרזים שנסגרו כעת מעלים את מספר הדירות המוזלות ששווקו בהצלחה לקבלנים ויזמים מאז תחילת שיווק הקרקעות במסגרת התוכנית ל-7,682 דירות בסך הכל.

חשוב לציין כי כמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה. המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלו שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב.

נכון להיום, רק בשני פרויקטים בוצעו כבר הגרלות לזכאים, בפרויקט בעפולה ובפרויקט בלוד, כאשר בשאר המכרזים טרם נקבע מועד לפתיחת ההרשמה להגרלה. נזכיר כי למחיר למשתכן יכולים לגשת רק זכאים וכל הפרויקט, וכל הדירות שייבנו במסגרתו יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד. זוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירה המוזלת במהלך 5 שנים ממועד קבלת המפתח, אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.