כרוז השיקה "בוק" חדש הנוסף לספר הפקודות של הבורסה

מדובר במערכת המתעדכנת אונליין בנתוני הבורסה ומשמשת כמגשר בין קונה ומוכר, שתאפשר לסוחרים בבורסה להרחיב את היקף המידע שיהיה ברשותם על עסקאות קנייה ומכירה של ניירות ערך

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

חברת כרוז של דני נוריאל מ'קבוצת מאה' הודיעה על השקת "בוק" עסקאות - ספר פקודות - חדש ומורחב, מערכת המתעדכנת אונליין בנתוני הבורסה ומשמשת כמגשר בין קונה ומוכר, שיאפשר לסוחרים בבורסה להרחיב את היקף המידע שיהיה ברשותם על עסקאות קנייה ומכירה של ניירות ערך.

באתר כרוז מצוין כי 308 סוחרים כבר רשומים במערכת, המפגישה בין משקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים (מתוחכמים ובעלי הון), והבוק החדש יאפשר חשיפה נוספת על זו שנותנת הבורסה.

בכרוז מציינים כי "הגרסה חדשה של מערכת 'בוק איתותים' מאפשרת לכל משתמש מקצועי בשוק ההון לראות בוק נוסף ובו עד 12 הצעות קנייה ועד 12 הצעות מכירה בכל ני"ע שאחד הפעילים בשוק ההון גילה בו עניין. באמצעות המערכת ניתן לראות מידע נוסף שלא קיים במערכות הבורסה, כמו זמן מתן ההצעה, טווח שערי קנייה או מכירה, משער עד שער וכמות מינימום לביצוע עסקה". בדרך זו, מוסיפים בכרוז, "מקיש ההצעה (המאותת לשוק) למערכת יחליט אילו נתונים מהצעתו לחשוף לפעילים האחרים בכרוז: כיוון ההצעה, קנייה או מכירה, שערים, שווי ושווי מינימלי לביצוע עסקה".

לפני פחות משנה הושקה הפלטפורמה האינטרנטית של כרוז לחיבור בין מוכרים וקונים של ני"ע, שנסמכת על המסחר בבורסה ומאפשרת לצדדים לעסקה לסכם באופן פרטי על עסקאות, שייעשו לאחר מכן בבורסה ובאמצעות חברי הבורסה. המערכת נוקבת במחיר אחד לקנייה ולמכירה - שנמצא בין ה-BID ל-ASK הנהוגים בבורסה.