זו אני, מרגרט אטווד, הסופרת המצליחה בעולם

היא העבירה את ילדותה ביערות והחלה ללמוד במסגרת חינוכית רק בגיל 8, מה שלא מנע ממנה להפוך לאחת הסופרות החשובות והמצליחות בעולם ■ בראיון ל"ליידי גלובס" מדברת מרגרט אטווד על רגעיות ההצלחה, ההבדל בין סופרים לכוכבי רוק והחיים הסוערים בטוויטר

מרגרט אטווד/ צילום: רויטרס
מרגרט אטווד/ צילום: רויטרס

מרגרט אטווד פעילה מאוד בטוויטר, וברור שהחשבון שלה אינו מופעל על-ידי יחצנים או אסיסטנטים. למרות 76 שנותיה, היא צייצנית נלהבת ומשעשעת. כמה ימים לפני שיחתנו הטלפונית היא מצייצת צילום שלה מטקס חלוקת פרסי ה-Kitschies לספרות ספקולטיבית ופנטזיה. מדובר בפרס לא מוכר, מחתרתי משהו, ומפתיע שאדם במעמדה בכלל מטריח את עצמו.

אטווד, שהייתה מפורצי הדרך של הספרות הזאת, הצליחה גם במגרשים "המכובדים", אבל נראה שעדיין מפעמת בה הרוח המחתרתית. בצילום שפרסמה בטוויטר היא חובשת כובע, יותר נכון יהיה לכתוב "כובע" של מעין תמנון אדום המונח על ראשה - רמז לגביע הפרס התמנוני.

כשהיא עונה לטלפון במשרד שלה בטורונטו, אני קודם כל שואלת אותה על כובע התמנון מהטוויטר, פשוט אי-אפשר להתאפק. אטווד משועשעת. "האירוע התקיים בפאב בקינגס קרוס בלונדון. רק אתמול בלילה חזרתי משם", היא מספרת. "יש להם את פרס משוש הזהב, המשוש השחור, ואני קיבלתי את המשוש האדום. הם מכינים משושים משוקולד שאפשר לנשנש, זה מאוד מצחיק. הפרס קיים כבר 10 שנים, והוא ניתן לספרות אלטרנטיבית, כי ספרים מהסוג הזה לא מגיעים בדרך כלל לאזורים של פרסים ספרותיים, למרות שחלקם מאוד ספרותיים וכתובים היטב".

- מדהים שנסעת ללונדון. הם בטח היו המומים שבאת.

"למרבה המזל הייתי בלונדון ממילא, אז הלכתי לפאב הזה, וירדנו שם למרתף מתפורר. זה היה אירוע מאוד עליז".

- אז אין לך את הקטע הזה של להגיד "אני סופרת מכובדת, אחת הגדולות בעולם, ואני לא הולכת למקומות כאלה לקבל פרסים כאלה"?

"זה באמת קצת לא מכובד, אבל אני קנדית!"