יציבות בסיום המסחר בתל-אביב; חברה לישראל זינקה ב-7%

מגמה שלילית באירופה; חוזים יציבים בוול סטריט ■ בנק ישראל הותיר את ריבית חודש מאי על כנה ■ המשנה למנכ"לית בנק לאומי פרופ' דני צידון פורש מתפקידו

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ה') ביציבות עם נטייה לירידות קלות, על רקע המגמה החיובית שחתמה אתמול את המסחר בשוקי העולם. הנפט תמך בשווקים כאשר שינה כיוון אתמול במהלך המסחר וסיים בעליות של כ-4%. כצפוי, בנק ישראל החליט אחה"צ להותיר את הריבית לחודש מאי ללא שינוי, בשיעור של 0.1%.

 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת בעוד בורסות אירופה נסחרות בירידות שערים. החוזים העתידיים בניו-יורק מאותתים על יציבות.

חברת דירוג האשראי הבין לאומית Fitch העלתה היום את תחזית דירוג האשראי של מדינת ישראל על החוב במטבע חוץ ל"חיובית" ואישררה אותו ברמה של "A".

בתחזית שפרסם בנק ישראל במקביל להודעת הריבית הקודמת, בחודש מארס, הוא העריך כי הריבית תישאר ברמה הנוכחית לפחות עד הרבעון השני של 2017.  "להערכתנו, תוואי זה משקף איזון בין הצורך להביא את האינפלציה ליעדה ולתמוך בפעילות לבין הצורך לשמור על יציבות פיננסית, למשל לנוכח הסיכונים בשוק הדיור", ציינו בבנק ישראל.

ההחלטה של בנק ישראל מגיעה על רקע העמקת הדפלציה בחודשים האחרונים לצד התחזקות השקל. מדד המחירים לצרכן בחודש מארס ירד בשיעור של 0.2% כאשר מתחילת השנה האינפלציה ירדה ב-1%. השקל, נזכיר, התחזק בכ-5.3% ב-3 החודשים האחרונים וביותר מ-2% בחודש האחרון. כעת הדולר נסחר סביב 3.76 שקלים למרות שבנק ישראל רכש מאות מיליוני דולרים בשבועות האחרונים כדי להחליש את המטבע המקומי. 

 

המשנה למנכ"לית לאומי  פרופ' דני צידון הודיע היום על פרישה מתפקידו. הסיבה הרשמית: החוק להגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסית. (לסיפור המלא)

דירקטוריון כיל  אישר אמש את מינויו של יוחנן לוקר לתפקיד יו"ר החברה במקומו של ניר גלעד. לוקר ייכנס לתפקידו בתחילת ספטמבר השנה.

פלוריסטם  חתמה על הסכם זכויות לרכישת פטנט מרכזי לשימוש בתאי גזע מהשיליה בטיפול במחלות איסכמיות, כולל מחלות לב ושבץ מאונ' טוקיו. הסכם הזכויות נחתם עם חברת TES Holdings , חברת היישום של אוניברסיטת טוקיו.

בנק הפועלים חזר אתמול על המלצת "תשואת יתר" שהעניק למניית טאואר  עם מחיר יעד של 21 דולר למניה, אפסייד של כ-80% על מחיר השוק הנוכחי.

רכבת הרים בשווקים ב-2015: הרווח בענף הביטוח צנח בכ-35%

מניות האנרגיה וביניהן רציו , דלק קידוחים  ואבנר  המשיכו לרכז עניין על רקע התנודתיות במחירי האנרגיה וכן לאחר ששתי האחרונות הודיעו כי הן בוחנות אפשרות של מיזוג. 

מניות נוספות שבלטו במסחר הן טבע , טאואר  וקמטק , שחזרו עם פערים חיוביים מניו יורק בעוד פלוריסטם , פריון  ופריגו , חזרו עם פערים שליליים.