אחרי החלטת ביהמ"ש: 9 מיליון מעלה מחדש את קמפיין שוקה

למרות הסיכון שתוגש נגדה בקשה לביזיון ביהמ"ש, בחברה החליטו להעלות פרסומת שהותאמה לרוח פסיקת המחוזי, למשל בהורדת הסגיר הקבוע "למה לממן סוכן"

קמפיין 9 מיליון / צילום יח``צ
קמפיין 9 מיליון / צילום יח``צ

חברת הביטוח 9 מיליון לא משנה בינתיים את הקו הפרסומי שלה, ותמשיך להעלות את קמפיין הפרסום שלה בכיכובה של שני כהן, למרות הסיכון שתוגש נגדם בקשה לביזיון בית המשפט - כך נודע ל"גלובס".

החברה החליטה להותיר על כנו את הקמפיין עד דיון בבקשה לעיכוב ביצוע גזר הדין - בקשה שהגישה החברה מחדש כחלק מהערעור לעליון על פסק הדין של בית המשפט המחוזי.

כזכור, פסק הדין של המחוזי קבע כי 9 מיליון תיאלץ להיפרד מהקו הפרסומי נגד הסוכן הדמיוני שוקה. כבר עם היוודע החלטת השופט הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע, אך היא נדחתה.

ב-9 מיליון החליטו להסתכן ולהעלות מחדש את הקמפיין, תוך ביצוע התאמות לרוח פסיקת שופט המחוזי, שקבע כי עיקר הפגיעה בסוכני הביטוח היא סביב הצגתם כנהנתנים ומאותגרים טכנולוגית.

 

החברה הציגה אתמול (ד') בפני זכיינית ערוץ 2 קשת חוות-דעת משפטית, שלפיה אחרי התיקונים שהתבצעו, שבמסגרתם הורד הסגיר הקבוע "למה לממן סוכן" והוחלף ל"עוברים לביטוח ישיר", לא צפויה בעיה בהעלאה מחודשת של הסרטון. בקשת קיבלו את חוות-הדעת, והסרטון אכן יעלה.

עם זאת, אין להקל ראש בתיקונים שנאלצה 9 מיליון לבצע. בתחרות בין שירותים ישירים למיניהם לחברות שבהן יש מתווך, לחיסכון של עלות המתווך יש חלק חשוב ביכולת השירותים הישירים להציג הצעה מסחרית אטרקטיבית, המהווה מניע חשוב בהחלטת הקנייה של הלקוח.

לכן, גם אם לכאורה השינוי נתפס בעין לא מקצועית כמינורי, והוא משמש כרגע בעיקר כדי להגן על הקו הקריאייטיבי עד ההחלטה - מדובר בשינוי הפוגע באסטרטגיה. יש להניח כי גם אם הוא יעבור בשקט עד הדיון בערעור, ב-9 מיליון לא יוכלו לחיות עמו לאורך זמן.

ב-9 מיליון סירבו להתייחס לידיעה.