כך תנווטו בכל מקום בעולם ללא צורך בחיבור לרשת

לא רק WAZE: הכירו את כל אפליקציות הניווט המתקדמות והחינמיות שמאפשרות לכם למצוא את דרככם ברגל, ברכב או בתחבורה הציבורית ואפילו בתוך בניינים - ללא שום תלות ברשת האינטרנט

כ-350 אלף ישראלים ייצאו לחופשה בחו"ל בפסח הקרוב, כך על פי נתוני רשות שדות התעופה והלמ"ס.

רבים מהם ודאי יעשו את דרכם ברחובות ושבילים לא מוכרים ויסתייעו בתוכנות ניווט כאלו ואחרות. אלא שלעתים כשאתה בארץ זרה שהחיבור לרשת האינטרנט בה יקר או לא בנמצא הניווט עשוי להוות בעיה לא פשוטה. אז לכל אלו שמחפשים אחר פתרונות חינמיים לניווט לא מקוון, כלומר כזה שאינו דורש חיבור לרשת, להלן חמש אפליקציות שריכזה עבורנו זואי לסרי, טיילת עצמאית שכותבת בלוג בשם תותי - חו"ל עם ילדים פשוט ובזול.

הראשונה היא אפליקציית Waze אשר נרכשה על ידי גוגל, כדי לטעון מסלול דרוש חיבור לאינטרנט, אך במהלך הנסיעה המסלול נשמר ואין צורך להיות מחוברים.

השימוש באפליקציה בחו"ל זהה לשימוש בארץ. מה שכן קחו בחשבון שללא חיבור לרשת אין עדכוני ומסלול בתנועה תוך כדי הנסיעה.

האפליקציה השניה היא Google Maps גם כאן כדי לטעון מסלול נסיעה האפליקציה דורשת חיבור לאינטרנט, אך במהלך הנסיעה אין צורך להיות מחוברים. אפשרות נוספת היא להוריד את מפת האיזור שלכם ולהשתמש באפליקציה במצב לא מקוון כשאין חיבור זמין לאינטרנט.

אפליקציית Sygic היא אפליקציה קצת פחות מוכרת שעובדת ללא חיבור לאינטרנט. האפליקציה כוללת מגוון גדול מאוד של מדינות. יש לה גרסה חינמית ושדרוג בתשלום. במאגר של האפליקציה קיימות למעלה מ-100 מפות, כמעט לכל מקום בעולם. באפלךיקציה ניתן למצוא מגוון נקודות עניין בין היתר אטרקציות מובילות, מסעדות, קניונים, מקומות בילוי, מגרשי חנייה ואפילו בתי כנסת ומתנ"סים. קיימת גם אפשרות לבקש מהאפליקציה להימנע מנקודות מסוימות, כמו כבישי אגרה וכבישים לא סלולים .

אפליקציית ניווט נוספת שפחות מוכרת היא אפליקציית הניווט Here. האפליקציה פועלת ללא חיבור לאינטרנט באמצעות הורדת מפות מראש. יש לה ניווט קולי, אפשרות לשמור מקומות עניין נבחרים, ניווט רגלי, ניווט בתחבורה הציבורית, בחללים סגורים וכמובן בנהיגה. האפליקציה כוללת מפות תלת מימד

אפליקציית TripAdvisor מתאימה להולכי רגל ובעיקר לניווט בערים. ניתן ליראות בה מקומות עניין, לשמור ולהציג רק את המקומות הנבחרים שלנו.

לטריפ אדוויזר יש למעשה שתי אפליקציות. האפליקציה המקורית שעובדת רק עם חיבור לאינטרנט והאפליקציה לניווט בערים, בעיקר בערי בירות ובערים המתויירות ביותר, ללא צורך בחיבור לאינטרנט.

MOOVEIT - היא אפליקציית ניווט בתחבורה הציבורית בעולם. האפליקציה כוללת בתוכה מפות לכל העולם אשר ניתנות להורדה למכשיר ולצפייה במצב לא מקוון. מורידים את המפה לפני הנסיעה, וכך לא צריך לשלם עבור גלישה בחו"ל. האפליקציה זמינה בגרסה חינמית וגרסה מלאה ומתאימה בעיקר כאמור לבניית מסלול עבור אלו שמתניידים באוטובוסים, רכבת תחתית, חשמליות או טראמים. האפליקציה בונה את המסלול בהתאם למצב התנועה בזמן אמת ואפילו פותחה על ידי יזמים כחול לבן.

כל האפליקציות מתאימות גם למשתמשי אנדרואיד וגם לבעלי מכשירי אפל.