נעילה שלילית בבורסת ת"א; מניות הגז צנחו עד 2.3%

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ חשיפת "גלובס": חברת ייעוץ מטעם משרד האנרגיה מעריכה כי כמות הגז במאגר "לוויתן" נמוכה משמעותית מההערכות הקודמות

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בירידות שערים, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. מחזורי המסחר היו דלילים עקב חול המועד פסח, והמסחר בבורסה ננעל מוקדם מהרגיל. מניות הגז ריכזו עניין על רקע חשיפת "גלובס" אמש, לפיה כמות הגז במאגר "לוויתן" נמוכה משמעותית מההערכות הקודמות.

 

עונת הדוחות בארה"ב מצויה בשיאה, והמשקיעים יקבלו מחר את דוחות אפל, הנחשבת לברומטר משמעותי של הצריכה הפרטית בארה"ב בפרט ובעולם בכלל.

מחרתיים גם יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית שלו, כאשר החוזים על הריבית מאותתים כי הבנק המרכזי יבחר שלא להעלות את שיעורי הריבית. למעשה, השווקים מהמרים כעת על העלאת ריבית יחידה השנה בארה"ב, וגם זו לקראת סופה, על אף התבטאויות חוזרות ונשנות של בכירי הפד כי ייתכן שפעילי השוק אגרסיביים מדי בתחזיות אלו, כלומר פניה של ארה"ב ליותר מהעלאת ריבית אחת עוד השנה.

2015 בתחום הביומד בתל-אביב: הרבה חלומות, מעט תוצאות

כמות הגז במאגר "לוויתן" נמוכה ב-24% מהכמות שעליה דיווחו השותפות במאגר - זו ההערכה העדכנית של משרד האנרגיה שמתבססת על דוח משאבים שערכה עבורו חברת הייעוץ והבקרה ההולנדית "SGS".

בעוד שהשותפות טוענות כי המאגר מכיל 21.9 טריליון רגל מעוקב של גז (TCF), על פי הדוח החדש יש בו רק 16.6 TCF. אם אכן קיים במאגר פחות גז , משרד האנרגיה צפוי ככל הנראה להקטין את הכמות המותרת ליצוא. נציין את אבנר , דלק קידוחים  ורציו . [לסיפור המלא]

קנון  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול בחדות לאחר שדיווחה כי חברת הרכבת הסינית קורוס שבבעלותה תקבל אשראי של 50 מיליון דולר מעידן עופר, וזאת לאחר שמיצתה את כל האשראי שהעמידה לטובתה קנון.

פריגו  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שנפלה אתמול על רקע דיווח מסוף השבוע בוול סטריט ג'ורנל על כך שג'ו פאפא, יו"ר ומנכ"ל חברת התרופות, צפוי לעבור לנהל את חברת התרופות החבוטה Valeant.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]