משפחתו של אפרים ברכה ז"ל נגד התקשורת: רדפו וגמרו אותו

משפחתו של הקצין המוערך ששם קץ לחייו טוענת כי העובדה שעיתונאי "מעריב" לשעבר אבירם זינו מסר מיוזמתו מידע למח"ש על הדלפה במסרון שקיבל מברכה בעניין חקירת פרשת מעונות ראש הממשלה, היא שדירדרה את מצבו

תנ``צ אפרים ברכה / צילום: מוטי קמחי-ynet
תנ``צ אפרים ברכה / צילום: מוטי קמחי-ynet

אלמנתו וארבעת ילדיו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל מותחים ביקורת חריפה על התקשורת בסרט שישודר הערב בערוץ 2. המשפחה מתראיינת לראשונה לעדי מאירי, מגישת "הכול דיבורים" בקול ישראל, ולדבריה, אב המשפחה, קצין המשטרה שדיווח על הצעת השוחד של הרב יאשיהו פינטו ושם קץ לחייו, עבר את מסע הכפשות, בייחוד בכמה אתרים באינטרנט - בעוד התקשורת עמדה מנגד.

לדברי בנו של ברכה, ראובן, שיובאו בסרט, העובדה שעיתונאי "מעריב" לשעבר אבירם זינו מסר מיוזמתו מידע למח"ש על הדלפה במסרון שקיבל מברכה בעניין חקירת פרשת מעונות ראש הממשלה, היא שדירדרה את מצבו. "הטלפון הזה זה מה שהפיל אותי", אמר הבן.

אלמנתו איילה התייחסה לפרסום באתר ניוז 1 לפיו "ברכה מסוכן לציבור", ולדבריה, "זה גמר אותו. גמר אותו".

אחד מילדיו של ברכה, אורי, אומר בפתיחת הסרט: "בראש ובראשונה זה פינטו. הוא עמד מאחור והזין את הכול. עם הכסף, הזעם, הכעס ותחושת הנקמה שבו".

על שני הבג"צים שהוגשו נגדו אמר בנו, אדיר: "המערכת היתממה אל מול זה שהגישו נגדו בג"צים ורדפו אותו. אתם לא רואים, המדינה, בג"ץ, שמישהו עומד מאחורי זה ומשחק אתכם?".

על הפרסומים המכפישים אותו אמר אדיר: "3 שנים סיפור אחרי סיפור, עלילה אחרי עלילה - זה לרצוח".

בסרט אומרת אלמנתו של ברכה, איילה, כי המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה הותירו את בעלה לבד במערכה, מול מסע רדיפה שנמשך 3 שנים, מאז חשף את פרשת השוחד. הרדיפה התבטאה, לדברי בני המשפחה, בעיקר בפרסומים מכפישים בדיווחים תכופים על חקירות ובדיקות שכביכול נפתחו נגד בעלה הקצין.

על הסרט החלה עדי מאירי לעבוד כמה שבועות לפני מותו של ברכה, כשהתכנון היה שהוא יהיה חלק ממנו ויביא לראשונה את גרסתו. הוא נתן הסכמתו להתראיין בסרט, אולם 5 ימים לפני ששם קץ לחייו, נפגשו איתו מאירי ומפיק הסרט דוד מנדיל לתיאום מועד לצילום, אך בפגישה אמר לו גורם משטרתי בכיר כי האישור שניתן לו להתראיין הוקפא לעת עתה. ברכה ניסה למחות על כך, ולדברי מאירי, ביציאה ממקום המפגש אמר למאירי ולמנדיל - בעיניים דומעות - שהוא יתראיין גם ללא אישור, בלית-ברירה, לאחר שנותר לבדו במערכה, ובשל כך הוא חייב להשמיע את הצד שלו בסיפור.

אחרי מותו משרד המשפטים פרסם הודעות שטיהרו את ברכה.