הפיטורים בערוץ 10: אי-הסכמות בין הבעלים ובין ההנהלה

בקבוצת RGE דורשים לקצץ בהקדם, אולם בהנהלת ערוץ 10 ובחברת החדשות מבקשים לחכות כמה חודשים ■ ובינתיים ברשות השידור: נעצרה פרישת עובדים בשל מחסור בכוח-אדם

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

נמשכים הדיונים בדירקטוריון ערוץ 10 סביב הליך הפיטורים המתוכנן בגוף השידור. חילוקי הדעות המרכזיים עומדים בין בעלי הערוץ, קבוצת RGE, ובין הנהלה הערוץ וחברת החדשות שלו. בעוד שבקבוצה דורשים לצאת בהקדם להליך הקיצוץ שיכלול לפחות 30 עובדים, רובם ככולם מחברת החדשות של הערוץ - בהנהלה מבקשים לעכב את התהליך בכמה חודשים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הליך הפיטורים אמור היה לצאת לפועל כבר לפני חג הפסח, על רקע התוצאות הכספיות המאכזבות של הרבעון הראשון של שנת 2016. בסופו של דבר הוחלט לעכב את ביצוע הגזרה. לאחר שיסכמו בדירקטוריון על פעולה, יהיה צורך להביא אותה בפני ועד העובדים של הערוץ, והוא עשוי לנקוט הליכים שיעכבו את הביצוע.

בין ועד העובדים לקבוצת RGE ישנם יחסים מתוחים עוד בטרם השתלטה החברה על הערוץ. בעוד שהנהלת הערוץ הלכה יד ביד עם הוועד בימים שקדמו להליך המכירה, בחברת RGE סירבו לאפשר לעובדים אופציות.

מערוץ 10 ומקבוצת RGE לא הגיבו לדברים.

פרישה בבלימה

בינתיים ברשות השידור, שאמורה להיסגר בעוד כ-4 חודשים, עצרו את הליך הפרישה של העובדים. ל"גלובס" נודע כי למרות שהנהלת הרשות הודיעה על יציאה למבצע פרישה נוסף, היא בלמה ניסיונות פרישה של כמה עובדים שביקשו לעזוב כבר בימים הקרובים. על-פי גורמים ברשות השידור, הסיבה לכך היא מחסור בכוח-אדם שנוצר ברשות השידור שלא מאפשר היפרדות מעובדים.

אחד העובדים שביקש לפרוש הוא הכתב הבכיר לענייני פלסטינים של קול ישראל גל ברגר. ברשות השידור מבקשים להשאיר את ברגר בתפקידו, אולם לאחר שלא אפשרו לו פרישה מיידית, הוא ביקש לנצל את ימי החופש שלו על-מנת לשקול את המשך דרכו ברשות השידור.

על-פי ההערכה, חופשתו תימשך כחודשיים, במסגרתה, כפי שמסר בחשבון הטוויטר שלו, הוא מבקש להרהר בעתידו. ועם זאת, על-פי גורמים ברשות השידור, עדיין לא סוכם עם ברגר דבר.

מרשות השידור ביקשו לא להתייחס באופן ישיר לענייניו של ברגר. באשר לעצירת הפרישה הכללית נמסר כי "כל בקשה של עובד לפרוש נבדקת לגופה על-ידי המנהל המיוחד, על-מנת שגוף השידור יוכל להמשיך לשדר באופן תקין עד ליום התחילה כנדרש על-פי חוק השידור הציבורי".