Buzzilla תשווק למשרדי הפרסום סוג חדש של קבוצות מיקוד

מדובר בקבוצות מחקר מבוסס שיח ברשת, שנערך ללא התערבות וכולל מאות משתתפים ■ באזילה: "קבוצות המיקוד המסורתיות לא יעילות"

לוגו באזילה
לוגו באזילה

חברת Buzzilla, העוסקת בניטור ובמחקר שיח חברתי המתנהל ברשת, מתחילה לשווק למשרדי הפרסום ולמפרסמים סוג חדש של קבוצות מיקוד. מדובר במחקר Infocus - מחקר גישוש, שבשונה מקבוצות המיקוד הרגילות נערך ללא התערבות, שאלות או הנחיות, כדי לבחון מהלכים ושאלות בנוגע לקמפיין, מוצרים, סוגיות חברתיות וכדומה.

המחקר מבוסס שיח חברתי המתנהל ברשת ומיועד לבדיקת תפיסת מותג (גם בזמן קמפיין ולאחריו), זיהוי והבנת צרכים, אפיון והיכרות עם קהל היעד. כל קבוצה נבנית במיוחד עבור המפרסם, וכוללת מאות משתתפים, שמפיקים תובנות משיח אותנטי המתקיים ממילא ברשת. את המחקר אפשר לערוך על פני תקופת זמן ארוכה, והוא אמור לעלות כשליש מקבוצת מיקוד מסורתית.

כדי לקדם את המהלך יעלה ממחר קמפיין פרובוקטיבי ייעודי למשרדי הפרסום.

לדברי איל גולדמן, מנהל השיווק והפיתוח העסקי בבאזילה, "קבוצות המיקוד הוכיחו עצמן כאנכרוניסטיות ולא יעילות. מדובר בקבוצות ששימשו את תעשיית השיווק עשרות שנים וחרצו גורלות של מותגים וקמפיינים רבים. אך לשיטת מחקר זו, כמו לכל סקר, יש חסרונות רבים, שהוכיחו לא אחת כי שימוש בכלי עלול לספק ממצאים מוטים אשר אינם תואמים את המציאות, ומכאן ההשלכות הן רבות וכואבות לכל חברה או מפרסם".

הבעיות בקבוצות המיקוד הרגילות מצויות לטעמו של גולדמן בכך שמדובר בקבוצות מעוטות משתתפים, והמשתתפים עצמם "ממוחזרים" שוב ושוב. "אלה משתתפים מנוסים שהיו כבר בכמה קבוצות מיקוד ולכן יודעים 'מה מצופה מהם'", אומר גולדמן.

לדבריו, הקבוצות המסורתיות מאופיינות בהטיית ממצאים עקב רצייה חברתית ודינמיקה קבוצתית, שנובעות מכך שישנה שאלה מנוסחת המכוונת לתשובה ומכך שהמשתתפים מקבלים תשלום בעבור ההשתתפות.