בעלי עסקים בכיכר המדינה: "דורשים להקים ועדת קבלה"

בעלי עסקים בכיכר המדינה פנו לראש עיריית ת"א בדרישה להקים ועדת קבלה לגורמים חדשים המעוניינים לפתוח את עסקיהם בכיכר, כדי להבטיח את שימור אופיה היוקרתי ■ בעלי העסקים: "כיכר המדינה לישראל היא מה שהשדרה החמישית לניו-יורק"

כיכר המדינה / צילום: איל יצהר
כיכר המדינה / צילום: איל יצהר

עשרות בעלי עסקים העומדים בראש חנויות מותגי היוקרה המובילים בכיכר המדינה בתל-אביב פנו אמש (א') אל ראש עיריית תל-אביברון חולדאי, בדרישה להקים ועדת קבלה לעסקים חדשים אשר יבקשו להיפתח בכיכר המדינה, ממש כפי שנהוג במושבים ובקיבוצים ברחבי הארץ. זאת, כדי להבטיח שהעסקים יתאימו לאופיו היוקרתי של רחוב הקניות המפורסם בישראל.

"אנו, בעלי העסקים הממוקמים בכיכר המדינה, פונים אליך בדרישה להעביר תקנה עירונית, אשר תקבע כי בעלי עסקים חדשים אשר מעוניינים לפתוח עסק באזור כיכר המדינה יידרשו לעבור ועדת קבלה שתבטיח כי ביכולתם לעמוד בסטנדרט הגבוה של העסקים במקום", נכתב בפנייה. "כידוע, מאז הקמתה הייתה כיכר המדינה מוקד קניות מרכזי, אשר איגד בתוכו את מותגי היוקרה המובילים בעולם שבחרו לפתוח את סניפיהם בארץ הקודש במקום. אין ספק כי לאורך השנים הפכה כיכר המדינה לגרסה הישראלית לשדרות הקניות המפורסמות בעולם, כשיוקרתה מביא כבוד רב לעיר תל-אביב בפרט ולמדינת ישראל בכלל".

בפנייתם, מסבירים בעלי העסקים כי העובדה שבעיריית תל-אביב בחרו להזניח את האזור לאורך שנים הביאה לפגיעה קשה בעסקים במקום: "לצערנו, בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של בעלי עסקים במקום המתחלפים בתדירות גבוהה, כשמיותר לציין כי למדיניות ההזנחה של עיריית תל-אביב באזור, לצד בעיות תשתיות ותחבורה שעליהן אנו מתריעים כבר שנים, יש תפקיד מרכזי בהחלטתם של אותם בעלי עסקים להעביר את עסקיהם למקום אחר. ברור לכל כי התחלופה הגבוהה של העסקים באזור עלולה לפגוע ביוקרה אשר עטפה לאורך השנים את כיכר המדינה, דבר אשר עלול לפגוע באופן ישיר גם בנו, בעלי העסקים במקום.

"אנו פונים אליך בדרישה לפעול ולהחיל בכיכר המדינה גרסה עירונית לתיקון החוק לפקודת האגודות השיתופיות. יודגש כי במסגרת התיקון לחוק, לוועדת הקבלה ישנה הזכות למנוע קבלת חברים חדשים במקרה שאינם מציגים יכולת כלכלית ראויה ו/או אינם מתכוונים להשתקע במקום לאורך זמן ו/או אינם מתאימים לחיי החברה בקהילה ו/או אינם מתאימים למרקם החברתי-תרבותי", נכתב בפנייה לחולדאי. 

לדברי ליאת טופל, בעלת חנות המותגים "רנבי" בכיכר המדינה, "הפנייה שלנו לעיריית תל-אביב מגיעה מתוך הבנה שיש לאזור אופי ייחודי שמצריך תמהיל עסקים ייחודי גם כן, ממש כמו שבשדרה החמישית בניו-יורק וב-Bond Street בלונדון שומרים על סטנדרט מסוים. כך צריך להיות גם כאן, והגיעה העת שעיריית תל-אביב תבין שכיכר המדינה לישראל היא בדיוק כמו השדרה החמישית לניו-יורק - ישראלי או תייר המגיעים לארץ ומעוניינים לרכוש מותגי יוקרה ימצאו את עצמם בכיכר המדינה, כי שם נמצאים המותגים המובילים. עיריית תל-אביב חייבת להתייחס לזה בכובד-ראש ולתת מענה אמיתי".