צ'רלטון מבקשת להעלות שני ערוצי ספורט חדשים בתשלום

בחברה טוענים כי ברשותה תוכן רב שאין אפשרות לערוצים הקיימים להכיל ■ בשל ריבוי הזכויות של צ'רלטון, נאלצים בחברה להעלות תכנים רבים לאתר

חברת שידורי הספורט צ'רלטון מבקשת להעלות שני ערוצי ספורט נוספים בתשלום. ל"גלובס" נודע כי החברה בראשותו של אדר זהבי הגישו בשבועות האחרונים בקשה להעלות את הערוצים, זאת על רקע הטענה כי ברשות החברה תוכן רב אשר אין אפשרות לערוצים הקיימים - ספורט 1 וספורט 2 - להכיל אותו.

בימים אלה, בשל ריבוי הזכויות שיש ברשות חברת צ'רלטון, נאלצים בחברה להעביר תוכן רב לאתר האינטרנט של החברה. הבקשה הועברה באמצעות חברת הכבלים הוט, אולם ההערכה היא כי בהמשך בקשה דומה תגיע גם מחברת הלוויין.

בפני מועצת הכבלים והלוויין תעמוד השאלה אם הוספת הערוצים תגרום לעליית המחיר עבור צרכן הספורט, שייאלץ לשלם יותר בעבור תוכן שהוא צורך היום.

בדצמבר 2015 קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוקף סמכותו כשר התקשורת, למנוע העלאה של מחירי חבילות הספורט לצרכנים. הפנייה של נתניהו למנכ"ל משרדו, שלמה פילבר, הגיעה אחרי שצ'רלטון זכתה במכרז לשידור משחקי ליגת העל בכדורגל, כשהסכימה לשלם סכום חסר תקדים של 126.5 מיליון שקל בשנה.

לצד השקעה כלכלית מהפכנית זו, שהגיעה בעיקר על-מנת לחסום כניסה של חברת פרטנר לשוק שידורי הספורט בישראל, החברה בבעלותו של אלי עזור זכתה באחרונה גם בזכויות שידורי הליגה האנגלית, הפרמיירליג, עד לשנת 2019, ועל-פי ההערכות שילמה החברה על כך יותר מששילמה על זכויות אלה בעבר. כמו כן מחזיקה החברה בזכויות לשידורי משחקי היורו וליגות אחרות בעולם, כמו הליגה הגרמנית והקופה אמריקה.

בשנת 2014 דחתה מועצת הכבלים והלוויין בקשה של חברת צ'רלטון להעלות 4 ערוצים נוספים (בהם שני ערוצי מראה HD), אך אז הדבר נקשר בחשש כי דבר יפגע "בהליכים להרחבת שירות העידן פלוס". נושא זה לא מצוי כלל על הפרק. כעת הבקשה שהוגשה כוללת שני ערוצי HD.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי "הבקשה התקבלה, והיא נבחנת על-ידי הצוות המקצועי". בחברת צ'רלטון סירבו להתייחס לדברים.