אביליטי צונחת כ-25%: תיקנה דוחות קודמים ולא עמדה בתחזיות

הכנסותיה ב-2015 הסתכמו ב-52 מיליון דולר ■ החברה פרסמה את דוחותיה הראשונים בבורסה בעיכוב של חודשיים, והודיעה כי תיקנה דוחות קודמים שלה

סייבר / צילום: רויטרס
סייבר / צילום: רויטרס

אחרי עיכוב של חודשיים, חברת הטכנולוגיה אביליטי  פרסמה היום את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית. התוצאות של שנת 2015 אמנם מצביעות על צמיחה נאה ביחס ל-2014, אך הן נמוכות ממה שפורסם בעבר במצגות של החברה. יתרה מכך, אביליטי הודיעה במקביל גם על תיקון לאחור של דוחות מרבעונים קודמים ושנים קודמות, במטרה "לשקף תיקוני טעויות הנוגעים לעמלות ספק שלא הוכרו בגין הכנסות שהוכרו". נזכיר שבתחילת מארס החברה הייתה אמורה לפרסם את הדוחות, אך הודיעה באותו היום על דחייה בפרסום בשל מה שהוגדר כעיכובים שנובעים מהביקורת החשבונאית.

מגמה שלילית למניה בת"א

אביליטי מייצרת טכנולוגיות מודיעיניות עבור גופי ממשלה, צבא ומשטרה, ועוסקת גם בתחום הסייבר. היא התמזגה בסוף 2015 לשלד בורסאי בארה"ב, וכעבור מספר שבועות הצטרפה לבורסה של ת"א במסגרת הרישום הכפול. מאז צירופה לבורסה המקומית, מנייתה נפלה ב-28.6%, והיום המניה ירדה בכ-25% נוספים לאחר פרסום הדוחות. שווי השוק של אביליטי הוא 77 מיליון דולר.

החברה סיכמה את שנת 2015 עם הכנסות של 52.2 מיליון דולר, צמיחה של 143% בהשוואה לתוצאות (המתוקנות) של 2014. לפי הדוחות המתוקנים שפרסמה החברה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2015, המשמעות היא שההכנסות ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו בכ-2 מיליון דולר בלבד.

הרווח הנקי הגיע ל-14.8 מיליון דולר, לעומת 3.1 מיליון דולר ב-2014. עם זאת, במצגת שפרסמה החברה לקראת המיזוג לשלד הבורסאי, היא העריכה שתסיים את 2015 עם הכנסות של 58 מיליון דולר ורווח נקי של 20 מיליון דולר. גם ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צמח משמעותית בהשוואה לשנה קודמת, אך היה נמוך מציפיות החברה כפי שפורסמו בעבר. ה-EBITDA הסתכם ב-18 מיליון דולר, יותר מפי 4 ביחס ל-2014, אך נמוך מהנתון של 24 מיליון דולר שהחברה ציפתה לו כשפרסמה את המצגת שלה בנובמבר האחרון.

במהלך השנה החולפת ייצרה אביליטי תזרים מפעילות שוטפת ב-9.6 מיליון דולר, לעומת כ-12.9 מיליון דולר בשנת 2014. בסוף 2015 היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 25.8 מיליון דולר.

שינוי שוק היירוט

באביליטי התייחסו היום להשקת פתרון טכנולוגי חדש במהלך הרבעון. הפתרון, ULIN, מבוסס SaaS (תוכנה כשירות) ומאפשר לממשלות ליירט תשדורות תקשורת. לדברי המנכ"ל, אנטולי חורגין, זה יהיה פתרון "שישנה את פני שוק היירוט".

הוא הוסיף כי "ברחבי העולם, גופים ממשלתיים נוקטים צעדים להגברת האבטחה בתגובה לאיומים חדשים ומתגברים. אנו נמצאים בעמדה טובה כדי להפיק תועלת מהדרישה הגוברת בשוק. אנו מציעים את פתרון ה-ULIN החדשני, אשר אנו מאמינים כי לא קיים ספק אחר בתעשייה שיכול להשתוות אליו, דבר הנוסך בנו ביטחון רב ויציבות לשנת 2016".

אביליטי עלייה חדה בהכנסות וברווח
 אביליטי עלייה חדה בהכנסות וברווח