ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במפעל טבע בכפר-סבא

עובדי מפעל טבע בכפר-סבא טוענים כי הם מודרים מתהליכים הנוגעים להם ■ "החברה מוציאה עבודות מעובדי החברה לקבלנים פרטיים" ■ הנהלת טבע: הסיבה האמיתית להכרזת סכסוך העבודה היא יישום החלטה ניהולית לשינוי מודל משמרות

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

ההסתדרות וועד העובדים במפעל טבע בכפר-סבא הכריזו היום (ג') על סכסוך עבודה, על רקע מה שהוגדר כמבוי סתום בהידברות מול ההנהלה על רקע כוונתה להנהיג מודל משמרות חדש, שיש לו השלכות לגבי תנאי העבודה של העובדים, וזאת מבלי שהנושא הוסדר בהסכם קיבוצי.

מפעל טבע בכפר-סבא כולל פעילות ייצור, מעבדות מחקר ומשרדים, ולפי הדוח המורחב של טבע, בסוף שנת 2015 הועסקו בו כ-1,300 עובדים. בהסתדרות ציינו היום כי הנהלת טבע   "מוציאה עבודות ופעולות מידי עובדי המפעל לקבלני שירותים וכן מעסיקה עובדי קבלן בתחומי ליבת העיסוק במפעל, תוך פגיעה בעבודה המאורגנת". עוד הוסיפו, כי נציגי העובדים מודרים מתהליכים הנוגעים לעובדים, לרבות ניודים ושינויים בהגדרות תפקיד.

לדברי אלירן קוזליק, יו"ר ועד מפעל טבע בכפר-סבא, "לאחר שהנהלה יצאה במהלך חד-צדדי, ההסתדרות הכריזה לבקשתנו סכסוך עבודה. כולי תקווה שנצליח לפתור את הסוגיות בהידברות כפי שעשינו עד כה. אני קורא להנהלת החברה לחזור בה מהמהלכים החד-צדדיים ולשבת עמנו באופן מידי למו"מ לפתרון המחלוקות, על-מנת למנוע צעדים שייפגעו בחברה, בעובדים ובעתידנו המשותף".

מטבע נמסר בתגובה כי "טבע הופתעה לקבל אתמול הודעה על הכרזת סכסוך עבודה בנושאים אשר לגביהם התקיימה במשך חודשים רבים הידברות ארוכה ושקופה. הסיבה האמיתית להכרזה על סכסוך העבודה עניינה יישום החלטה ניהולית לשינוי מודל משמרות, הליך שנועד להגדיל משמעותית את הפריון באתר ולהחזירו למסלול שיבטיח המשכיות עסקית וביטחון תעסוקתי לעובדים, והכל מבלי שייפגע שכרם של העובדים, וכפי שכבר נעשה באתרים אחרים בטבע בהבנה ובהסכמה. אנו נמשיך לקיים הידברות עם נציגות העובדים עד לפתרון המחלוקות לטובת החברה והעובדים".

טבע, בניהולו של ארז ויגודמן, נסחרת בבורסות ניו-יורק ותל-אביב בשווי של 48.6 מיליארד דולר. החברה מעסיקה בישראל קרוב ל-7,000 עובדים במספר אתרים, בהם כפר-סבא, פתח-תקווה, ירושלים ורמת חובב. החברה החלה בתהליך של בניית מטה חדש באזור התעשייה ברעננה, שם ירוכזו בעתיד כ-3,000 מעובדיה בתחומי המטה, המו"פ והמעבדות בתחום הייחודי.