מה כדאי "למכור במאי ולהסתלק"?

למרות שהאסטרטגיה הידועה "sell in May and go away" לא תמיד עובדת, לדעת הווארד גולד, הכתב של מרקטווץ', ישנם 3 נכסים שכדאי למכור דווקא עכשיו ■  תעודות סל או קרנות נאמנות ?

וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock
וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock

למרות הירידות שפקדו את שוקי העולם בשבוע שעבר, המדדים המובילים בארה"ב עדיין ברמתם הגבוהה מתחילת השנה. האם זה הזמן לממש את אסטרטגיית ההשקעה הידועה "sell in may and go away"? לפיה כדאי למשקיעים למכור את נכסיהם בבורסה בחודש מאי, לצאת לחופשה ולקנות אותם חזרה באוקטובר. 

לדעת הווארד גולד, הכתב של האתר הכלכלי מרקטווץ', האסטרטגיה הזאת לא תמיד עובדת, אבל השנה, לדבריו, למשקיעים יש מזל וכדאי לממש אותה. לדבריו, הראלי הגדול שהתחיל במאי 2015 עלול להסתיים דווקא עכשיו, בחודש מאי, כאשר יש לא מעט דברים שמעיבים על השווקים, והוא מתכוון לעונת הדוחות החלשה, להעלאות הריבית הצפויות ועוד. 

אולם, יש כמה סקטורים שבלטו במיוחד במהלך תקופת ה"risk on" שאפיינה את השווקים לאחרונה וצברו רווחים יוצאי דופן מאז העלאת הריבית האחרונה של הפד בדצמבר ולכן, לדבריו, כדאי לחשוב על לקיחת רווחים בסקטורים אלה והורדת הסיכון.  

1. אנרגיה

מחיר הנפט זינקו ביותר מ-75% מרמות השפל בינואר, כאשר מחיר החבית עמד על כ-25 דולר. למרות שארה"ב הקטינה את תפוקתה של הנפט, גולד לא מאמין ששאר המדינות המפיקות נפט יעשו זאת, במיוחד לא איראן. בנוסף, להערכתו לא צפויה עלייה חדה בביקושים בתקופה הקרובה. ובשורה תחתונה, גולד ממליץ למכור מניות האנרגיה או תעודות סל שמכילות מניות בסקטור זה. 

2. אג"ח עם תשואה גבוהה

 ככל שהראלי במחירי הנפט נמשך, המשקיעים נטו לחשוב כי חברות האנרגיה לא יפשטו רגל ואג"ח זבל תמכו בהערכות אלה. אבל בשבוע שעבר אחת החברות היציבות בסקטור האנרגיה איבדה את דירוגה המושלם משום שהכפילה את היקף החוב שלה, מדובר בחברת Exxon Mobil Corp.  אירוע זה עלול לסמן תחילת התהפכות המגמה בקרב החברות האלה ולכן כדאי לחשוב על מכירת אגרות החוב שהונפקו על-ידן. 

3. מניות ואג"ח של השווקים המתעוררים

השווקים המתעוררים סובלים מתנודתיות גבוהה כבר תקופה ארוכה, בנוסף, הריביות הגבוהות וההאטה בסין לא מוסיפים בריאות למשקיעים בשווקים אלה. למעשה, המגמה הדובית לא עוזבת את השווקים המתעוררים כבר תקופה ארוכה. כך לדוגמא, מאז נובמבר 2011 מדד הMSCI של השווקים המתעוררים ירד ב-5%, בזמן שמדד S&P האמריקאי טיפס ב-78%. במילים אחרות, רמת הסיכון הגבוהה לא שווה את ההשקעה בנכסים אלה.