רמי לוי תובע את בעלי ויקטורי: "הציג אותי כאויב החקלאים"

בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה תובע 10 מיליון שקל מבעלי רשת ויקטורי אייל רביד והיחצ"ן גל בייסברג בגין לשון הרע ועוולות מסחריות ■ טוען כי רביד ובייסברג רקמו תוכנית פעולה על-מנת לפגוע בו וברשת הסופרמרקטים שלו

רמי לוי ואייל רביד / צילום: איל יצהר
רמי לוי ואייל רביד / צילום: איל יצהר

"גם בשוק החופשי יש כללי התנהגות ראויים ומקובלים - 'כללי משחק' מכנים אותם במקומותינו, והפוגע באותם כללים ייתן את הדין על מעשיו או מחדליו" - כך פתח רמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה, את התביעה בסך 10 מיליון שקל שהגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי במחוז המרכז נגד המתחרה שלו, רשת ויקטורי והמנכ"ל שלה, אייל רביד. זאת, בטענה כי באמצעות משרד יחסי ציבור ובאופן בלתי לגיטימי הפכו רביד וויקטורי את רמי לוי ל"אויב החקלאים".

באמצעות עו"ד רון רוה טוען לוי בתביעתו כי ויקטורי ורביד מתנהגים "באופן בלתי חוקי ומביש", וכי הם "רקמו מזימה זדונית שמטרתה לפגוע בבוטות בתדמיתו ועסקיו של לוי באופן אנטי-תחרותי המנוגד לכל אמות-המידה המקובלות של התנהגות מסחרית". 

לטענת לוי, במקום להתחרות כמקובל ובאמצעים לגיטימיים כמו הצגת מחירים תחרותיים, רביד וויקטורי בחרו להכפיש את לוי באמצעות צדדים שלישיים, לתקוף אותו ולהציג אותו כ"אויב מספר אחד של החקלאים".

לפי הנטען בתביעת רמי לוי, בין היתר, במסגרת קמפיין שנערך עבור רביד וויקטורי, השתילו חברת יחסי הציבור גל תקשורת ובעליה, גל בייסברג, מסרים כוזבים בקרב החקלאים כאילו רמי לוי "גונב אותם", כשהמטרה היא להפוך את רביד ל"מלך החקלאים". 

לטענת לוי, תוכנית הפעולה של רביד באמצעות משרד יחסי הציבור נועדה להטעות את הצרכנים ואת החקלאים כדי לסבור שרמי לוי פוגע בחקלאים ונוקט טקטיקות מסחריות לא הוגנות כדי להדיר קונים מהחנויות של רמי לוי. 

"כחלק מאותו קמפיין נגטיבי יזמו הנתבעים מתקפה של החקלאים נגד רמי לוי במסגרת ועידת ישראל לחקלאות בחודש דצמבר 2015", נטען בתביעה. לדברי רמי לוי, באותה הוועידה הוא מצא את עצמו, לתדהמתו, במרכזה של מתקפה אישית חסרת תקדים, שקרית ואלימה.  

"הנתבעים יזמו מסע יחסי ציבור שמטרתו המוצהרת לפגוע ברמי לוי וברשת. מדובר בפרקטיקה בלתי לגיטימית בעליל המבססת שורת עוולות", טוען לוי.