מחיר מינימום להשכרת מסעדה קטנה בנתב"ג: 2 מ' ש' לשנה

מכרז שעתיד להיסגר בימים הקרובים להשכרת שטח למסעדה בשרית באולם הנוסעים בנתב"ג חושף כמה שווה מ"ר באחד מהמקומות העמוסים בישראל מבחינת תנועת נוסעים

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג / צילום:  תמר מצפי
דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג / צילום: תמר מצפי

מכרז שעתיד להיסגר בימים הקרובים להשכרת שטח למסעדה בשרית באולם הנוסעים בנמל התעופה בן-גוריון חושף כמה שווה מ"ר באחד מהמקומות העמוסים בישראל מבחינת תנועת נוסעים.

מדובר במכרז שפורסם לאחרונה על-ידי חטיבת המסחר והפיתוח העסקי ברשות שדות התעופה, להתאמה ניהול והפעלה של מסעדה בשרית כשרה באולם הנוסעים היוצאים בטרמינל 3 - מכרז שעתיד להיסגר ביום שני הקרוב, 9 במאי.

המכרז מתייחס לתקופה שבין תחילת אוקטובר 2016 ועד סוף 2022, ולשטח מסעדה הכולל 27.6 מ"ר. לשטח זה מתווספים גם מחסנים ושטח ישיבה ציבורי בהיקף של כ-42 מ"ר.

במסגרת המכרז נכתב במפורש כי הצעה שתעמוד על פחות מ-2 מיליון שקל לא תוכל להשתתף במכרז: "הצעה כספית בסכום שיהיה נמוך מסך של 2 מיליון שקל לשנה (לא כולל מע"מ), תיפסל ולא תידון".

תנאי סף נוסף במכרז הוא שלמציע יהיה מחזור מכירות מצטבר בשנים 2014-2015 בהיקף של לא פחות מ-4 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. חישוב פשוט מעלה כי מדובר בסכום המשקף כ-72.4 אלף שקל למ"ר ברמה השנתית, או שכר דירה חודשי לשטח המסעדה בגובה של כ-166.6 אלף שקל, וזאת ללא מע"מ ורק על-פי מחיר המינימום.

ל"גלובס" נודע כי בין המתמודדות על המכרז ניתן למצוא את רשת מסעדות השווארמה "בנדורה" שבבעלות איש העסקים ציקי שפירא, המונה כיום 45 מסעדות בכל רחבי הארץ. עוד נודע כי ההצעות במכרז צפויות לנוע סביב 2.5 מיליון שקל ל-3 מיליון שקל בעבור שטח המסעדה.

במקביל, מסמכי המכרז חושפים גם מה היקף פוטנציאל המכירות במתחם והיקף הפדיון של השנים האחרונות. כך, בשנת 2015 עמדה תנועת הנוסעים היוצאים מישראל על כ-7.84 מיליון איש, והפדיון של השטח המסחרי על כ-9.5 מיליון שקל.

הנתונים מעידים גם עד כמה נמצאת תנועת הנוסעים בעלייה, כמו גם הפדיון, כאשר בשנת 2011 עמדה תנועת הנוסעים היוצאים מישראל על כ-6.12 מיליון איש בשנה, והפדיון על כ-6.73 מיליון שקל. מדובר בעלייה של כ-28% במספר היוצאים מישראל ובזינוק של כ-42% בהיקף הפדיון במהלך 5 שנים.