עונת הרחצה נפתחת עם מהפכת מחירים בחופי ת"א

מפיקוח על מוצרי מזון שיימכרו בחופים במחירים נמוכים במיוחד - דרך כיסאות, מיטות שיזוף ושמשיות שיינתנו במחירי עלות או בחינם - ועד טיילת חדשה לגמרי שנבנתה במיליוני שקלים ■ הצצה למהפכה הגדולה בחופי ת"א

חוף הים תל אביב מכונה להשכרת כיסאות/ צילום: דפ הירשפלד
חוף הים תל אביב מכונה להשכרת כיסאות/ צילום: דפ הירשפלד

רגע לפני פתיחת עונת הרחצה, בשבוע הבא יצאנו לסיור קצר בחופי תל-אביב לראות מה התחדש, ותתפלאו - דווקא מחכה להם הפתעה נעימה. 

בנוסף לחידוש הטיילת ולאווירה המעט הטרופית שיצרו בחופים, לתושבי תל-אביב צפויה בשורה של ממש בכל הקשור להשכרת כיסאות על החוף. מה שהתחיל לפני כ4 שנים עם מחאת הקוטג' ויוקר המחירים, והמשיך בפתיחת קופיקס והוזלת מוצרי המזון, הגיע עכשיו גם אל חופי תל-אביב.

עיריית תל-אביב, חייבים לומר, לא נשארה אדישה ולפני כשנה הכניסה את הפיקוח על מוצרי מזון הנמכרים בחופים, כמו שלגון ב-3 שקלים, מים ב-6 שקלים וכריך ב-12 שקל למי שירצה לקנות בחוף. עכשיו העירייה לוקחת את זה צעד קדימה ומוזילה ב-50% את השכרת המתקנים בחוף לתושבי תל-אביב.

איך בדיוק זה יעבוד? ממש כמו בחניונים, מתרחץ שירצה לשבת על כיסא או מיטת שיזוף, ייגש למכונה האוטומטית הניצבת בכניסה לחוף, יעביר את כרטיס הדיגיטל-תל או ישלם אם אינו תושב העיר, יבחר את סוג המוצר שהוא רוצה - כיסא, שמשייה או מיטת שיזוף - ומיד תונפק לו קבלה בעבור ההשכרה, ועמה הוא יירד לחוף, שם יגיש את השובר לאיש התפעול, והוא כבר יכוון אותו למושב פנוי.

חייבים לומר שהצעד הזה אכן מבורך, אבל עוד מוקדם לצאת בחגיגות. אחרי הכול, מדובר ב-4 חופים בלבד, מה שאומר כמובן שמעט מאד מהמבקרים בחופים יוכלו ליהנות משירות זה, ולמעשה המאסה הגדולה של המבקרים היא דווקא בחופים הדרומיים, מהילטון ועד ירושלים, שם עדיין ישלמו מחיר רגיל כ-6 שקלים לכיסא ושמשייה ו-12 שקל למיטת שיזוף. גם פתרון לחניה זולה עדיין אין בנמצא.

מיזם הכיסאות החל לפעול כפילוט בשנה שעברה בחוף הצוק, ומשיחות שניהלנו עם מתרחצים בחוף הבנו שלעתים הזול לא כל-כך השתלם, ויש שהעדיפו דווקא את החופים ללא ההוזלה. אנשים רבצו שעות רבות בחוף ותפסו מספר רב של מושבים, כך שלעתים לא היו מושבים פנויים, ואפילו המכונה הייתה סגורה.

שינוי נוסף שיחול בעקבות המהלך הזה הוא ההוצאה של הניהול מידי המסעדות והעברתו לידי העירייה. המשמעות היאשמי שירצה להתפנק על כוס בירה וחצי אבטיח, ייאלץ לקום מהכיסא ולגשת ישירות למסעדה לביצוע הזמנת טייק אווי.