חברת התעופה בריטיש איירווייז תציע חיבור לאינטרנט בטיסות

קבוצת IAG - המחזיקה בחברות התעופה בריטיש איירווייז, איבריה ולינגוס - מכריזה על התקנת תשתית אינטרנט אלחוטי ב-137 ממטוסיה ■ חברת Gogo תספק את השירות בטיסות ארוכות-טווח

מטוס / צילום: shutterstock
מטוס / צילום: shutterstock

גלישה באינטרנט במהלך טיסה כוללת יתרונות אבל גם חסרונות למי שמעדיף להסתיר את תיבות המייל ואת הזמינות ברשתות החברתיות מאחורי מצב טיסה במכשירים הניידים. אבל כצפוי, האינטרנט הופך להיות נפוץ יותר ויותר בקרב מטוסים, ולא רק באלה המשרתים את הקהילה העסקית.

קבוצת IAG - המחזיקה בחברות התעופה בריטיש איירווייז, איבריה ולינגוס - מכריזה על התקנת תשתית אינטרנט אלחוטי ב-137 ממטוסיה. חברת Gogo, המספקת שירותי גלישה ובידור אלחוטיים באלפי מטוסים, בעיקר בארה"ב, היא אשר תספק את השירות בכ-120 ממטוסים בריטיש איירוויז ובכ-15 ממטוסי איבריה בטיסות ארוכות-טווח.

הגלישה מתאפשרת הודות למערכת לוויינית המותקנת במטוסים (בטכנולוגיה המכונה 2uk), ובכך תהיה זו חברת התעופה האירופית הראשונה שתציע לנוסעיה להישאר מחוברים באוויר.

מהירות הגלישה במטוסים תהיה דומה לזו שעל הקרקע ותאפשר לנוסעים לגלוש באתרים, להתחבר לתיבות המייל לדווח ברשתות החברתיות או לצפות בסרטים דרך נטפליקס או אמזון. בחלק מהמקרים, בטיסות בשטחי ארה"ב ניתן יהיה לצפות בשידורי טלוויזיה ישירים מערוצי חדשות או ספורט.

השירות יתחיל לפעול בתחילת 2017 במטוסי בריטיש איירווייז, ומאוחר יותר במהלך 2017 במטוסי איבריה. הצפי הוא שעד שנת 2019 90% ממטוסי קבוצת IAG בקווים הרחוקים יאפשרו לנוסעים את שירותי הגלישה באוויר.

שירותי הגלישה באוויר יאפשרו בעתיד לוותר על עגלות הדיוטי פרי במטוס, כששירותי הקנייה יוצעו לנוסעים דרך מכשירי המובייל שברשותם.

*ידיעה זו נכתבה במהלך טיסה*