לאומי ואגוד ממליצים: קנו מניות - צפויה תשואה עודפת לאורך זמן

בלאומי ממליצים על חשיפה "ממוצעת" למניות בתיק ההשקעות ■ באגוד ממליצים על השקעה סקטוריאלית תוך "תיבול" התיק בבחירה סלקטיבית של מניות 

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

הבורסה בת"א סיימה אתמול בעליות שערים של כ-0.3%, אבל בסיכום שבועי מדד המעו"ף איבד כ-2% ובשבועיים האחרונים ירד המדד ב-5.7% ומתחילת השנה הוא צנח בכ-7.7%, לאחר עלייה של כ-4% בשנת 2015. מניית פריגו שצנחה ב-25% בשבועיים הכבידה על המדד המוביל של הבורסה המקומית, וזאת לאחר שדיווחה על פרישתו של מנכ"ל ויו"ר החברה ג'ו פאפא ופירסמה ואזהרת רווח לרבעון הראשון של השנה.

למרות כל זאת, כלכלני בנק לאומי ממליצים בסקירת סוף השבוע שלהם להגדיל במעט את החשיפה לאפיק המניות המקומי, שנסחר להערכתם בתמחור סביר בעת הנוכחית. "החשיפה הכוללת למניות בתיקים המומלצים, לאחר התאמה זו, מוסיפה להיות ממוצעת", לדבריהם.

הכלכלנים מציינים, כי "נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור דומה לזה של שנת 2015. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר".

לקראת דוח התעסוקה האמריקאי שיפורסם היום בארה"ב, בלאומי סבורים כי המדיניות המוניטרית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון בהשוואה להעלאות ריבית בעבר. "ככלל, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות. קצב האינפלציה העולמי צפוי לעלות בהדרגה, גם כתלות במחירי האנרגיה והסחורות", הם כותבים.

עוד כותבים בבנק: "לאחרונה המלצנו להקטין במידה מסויימת את החשיפה למניות חו"ל. המלצה זו באה בעיקר בגלל הרעה בתמחור. זאת, לאחר עליות מחירים חדות יחסית במדדי המניות העיקריים בעולם מאמצע חודש פברואר ועד אמצע אפריל, בעוד במסגרת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2016 ניכרת ירידה מצרפית נוספת בהכנסות וברווחי הפירמות. גם לאחר הקטנה זו, אפיק מניות חו"ל נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ".

בשוק האג"ח כלכלני לאומי ממליצים לשמור על מח"מ בינוני-קצר בתיקי ההשקעות, תוך מתן עדיפות לאג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים על אג"ח ממשלתי, בחו"ל. הם מציינים כי מחירי האג"ח הממשלתי בעולם נמצאים ברמה גבוהה מאוד. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, בלאומי מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חלף הדירוגים הנמוכים.

"קצב האינפלציה צפוי להמשיך ולעלות באופן מתון במהלך המחצית השנייה של שנת 2016, ואנו מעריכים שתהיה לכך השפעה חיובית על ציפיות האינפלציה של המשקיעים. אנו ממליצים על חשיפה מאוזנת בין האפיק השקלי והאפיק הצמוד בתיקי ההשקעות", כותבים הכלכלנים.

"עבור משקיעים ספקולטיביים, המלצנו לאחרונה להגדיל את החשיפה לסחורות, כהשקעה ברמת סיכון גבוהה. המלצה זו באה על רקע התאמות שנעשות בצד ההיצע, במקביל לרמת מחירי הסחורות שעדיין נמוכה מאוד בהשוואה היסטורית", לדבריהם.

בבנק חוזרים להמליץ על חשיפה מט"חית בתיק ההשקעות באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל ללא גידור החשיפה המטבעית, לאחר שבמהלך החודשיים וחצי האחרונים המליצו על גידור חלקי של חשיפה זו. שינוי ההמלצה בא על רקע עוצמת השקל, במקביל לחולשה ניכרת ביצוא הישראלי בנתוני הרבעון הראשון של 2016. התפתחויות אלו בשער החליפין וביצוא מקטינות להערכתם את ההסתברות לתיסוף משמעותי נוסף בשקל.

בנק אגוד: קנו מניות

גם כלכלני בנק אגוד סבורים כי האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן. הם ממליצים על השקעה סקטוריאלית תוך "תיבול" התיק בבחירה סלקטיבית של מניות, אך גם מציינים כי התנודתיות השווקים צפויה להימשך לאורך זמן. גם כלכלני אגוד, כמו בלאומי, ממליצים גם להיחשף לדולר באמצעות האפיק המנייתי.

הכלכלנים ממליצים לחלק את ההשקעה ל-60% בחו"ל ו-40% בישראל. מבחינת החשיפה הכללית למניות הם ממליצים בתיק המייצג - 18% ובתיק הספקולטיבי - 32%. 

בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית השבוע על רקע הפחתת תחזיות הצמיחה בגוש האירו, באגוד מגדילים מעט את החשיפה לארה"ב על חשבון אירופה וממליצים על השקעה של 61% מהתיק בארה"ב, 20% באירופה, אסיה ללא יפן - 7%, יפן 12%. מומלצת השקעה במניות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. 

לדברי כלכלני אגוד, מבחינת הסקטורים בארה"ב מומלצת השקעה בסקטור הפיננסיים על רקע המשך הצמיחה והשיפור בכלכלה האמריקאית וצפי להעלאת ריבית מתונה בהמשך השנה. הם ממליצים גם על תת הסקטור הבנקים האיזוריים בארה"ב. עוד מומלצת השקעה בסקטור הצריכה המחזורית בשל המשך השיפור בכלכלה והעלייה בצריכה; בסקטור הבריאות המאופיין בחברות גלובליות יציבות בעלות תזרימי מזומנים גבוהים. בנוסף מומלץ גם סקטור הטכנולוגיה תוך בחירה סלקטיבית של מניות וכן סקטור החברות הביטחוניות.

ללקוחות ספקולטיביים באגוד ממליצים על סקטור התעופה בשל מחירי האנרגיה הנמוכים יחד עם השיפור המתמשך בכלכלה האמריקאית, שילוב הטומן פוטנציאל צמיחה להמשך עליית ערך בסקטור זה. וכן תת סקטור הביומד בשל הפוטנציאל הגלום בו. בנוסף על רקע דחיית צפי העלאת הריבית בארה"ב הכלכלנים ממליצים על חשיפה לתת הסקטור הנדל"ן המניב (הריטים).