ירידות בנעילת המסחר בבורסה: מניית טבע צנחה 5.5%

החברה לישראל יוצאה היום לרוד שואו לקראת גיוס של 750 מיליון שקל ■ טבע חויבה למכור נכסים שלה ב-2 מיליארד דולר ■ חברת הגנריקה אנדו הנמיכה תחזיות לענף הגנריקה ומניות הפארמה ■ נתניהו וכחלון סיכמו על תקציב דו-שנתי

בורסה ירידות / צילום: רויטרס
בורסה ירידות / צילום: רויטרס

היום הראשון (א') של שבוע המסחר המקוצר בבורסה בתל-אביב ננעל במגמה שלילית, כשמניות הפארמה לחצו את השוק כלפי מטה, אולם העליות בסוף השבוע בניו-יורק קיזזו במעט את המגמה השלילית.

 

בסוף השבוע פורסם בארה"ב סקר התעסוקה לחודש אפריל, הנתון המרכזי אותו לקוחים בחשבון בפדרל ריזרב בכל הנוגע לקביעת המדיניות המוניטרית. הנתון הצביע על תוספת של 160 אלף מקומות עבודה חדשים בעוד התחזיות דיברו על תוספת של כ-200 אלף מקומות עבודה חדשים לכלכלה האמריקאי.

במחצית הראשונה של יום המסחר בניו-יורק עוד ירדו המדדים האמריקאים, כאילו מתוך אכזבה לדוח קשה, אך ככל שנקפו השעות הבינו המשקיעים שהעלאת ריבית בארה"ב מתרחקת ושלחו את השוק לעליות והניתוק של מיין סטריט מוול סטריט נראה גדול מתמיד. 

נתניהו וכחלון סיכמו היום על תקציב דו-שנתי לישראל לשנים 2017-18. שר האוצר שהתנגד תחילה לתקציב הדו-שנתי הסכים לבסוף לאחר שהובטח לו כי יוכל להכניס שינויים לתקציב 2018 בנובמבר 2017 וישמור למעשה בידיו את הגה ניווט הכלכלה הישראלית. (לסיפור המלא)

ריכזו עניין:

טבע , שאיבדה בסוף השבוע בניו-יורק כמעט 7%, סגרה פער ארביטראז' שלילי גבוה במיוחד של 6%. מיילן סגרה פער שלילי של קרוב ל-5%.

פריגו  סגרה פער שלילי של למעלה מ-4%. הסיבה המרכזית לירידות במניות הפארמה ובעיקר טבע נעוצה בדוח של חברת הגנריקה האמריקאית אנדו, שפרסמה כי שוק הגנריקה סובל משחיקת מחירים שמעיבה על ביצועי החברות בתחום.

עוד ריכזו עניין מניית חברה לישראל  שיוצאת היום לרוד שואו לקראת גיוס של 750 מיליון שקל שיצא לפועל, ככל הנראה, עוד החודש. המשקיעים דרשו מהחברה שלא לבצע השקעות חדשות ולהשתמש בתמורת הגיוס למיחזור חוב ולביסוס השקעות קיימות.

מניות הגז עמדו במוקד על רקע התבטאותו של השר שטייניץ על כך שהממשלה תגיש בקרוב מתווה גז מרוכך בהתאם להחלטת בג"ץ.