עופר מתחייב לא להכניס את החברה לישראל להשקעות חדשות

החברה תחל בימים הקרובים רוד-שואו ■ הגיוס יתבצע באמצעות הנפקת שתי סדרות במח"מ של 5.5 ■ החברה לישראל מתחייבת שלא לחלק דיבידנד אם היחס בין התחייבויות הפיננסית נטו לנכסים לא יחצה את רמת 50%, לעומת 43% כיום

עידן עופר לוקח את החברה לישראל לגיוס של 750 מיליון שקל. ההנפקה תתבצע באמצעות הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות, האחת שקלית והשנייה דולרית. הסדרות החדשות יהיו במח"מ של 5.5. החברה לישראל תתחיל ברוד-שואו כבר בימים הקרובים כשבכוונתה לנצל את הגאות בשוק ההנפקות ולהשלים את הגיוס עוד החודש. 

החברה לישראל מתחייבת למשקיעים שלא תעשה שימוש בכסף להשקעות חדשות וזאת לאור ההשקעות הכושלות שלה בקורוס (שאמנם נמצאת תחת קנון אך פגעה קשות במוניטין של הקבוצה) ובטר פלייס אולם תוכל להשקיע בהשקעות שהיא כבר מושקעת בהן. בנוסף החברה מתחייבת שלא לחלק דיבידנדים, לא למשוך דמי ניהול ולא לבצע רכישה עצמית של מניות אלא אם יתקיימו 3 תנאים במצטבר:

1. ההתחייבויות הפיננסיות נטו בשנת 2016 לא יחצו את רף 1.6 מיליארד הדולר.

2. ההתחייבויות הפיננסיות נטו לא יחצו את רף 1.4 מיליארד הדולר החל משנת 2017.

3. היחס בין התחייבויות הפיננסית נטו לנכסים לא יחצה את רמת 50%. יש לציין כי היחס עומד נכון להיום על 43%.

לקראת הגיוס אישררה מעלות את דירוג החברה ל-A פלוס (ישראלי) כשתחזית הדירוג היא שלילית וזאת לאור הירידה (בשיעור של 14%) בשווי תיק ההשקעות של החברה.

במעלות כותבים כי קיים סיכון לשחיקה ביחס כיסוי החוב של החברה אם תהיה הרעה בביצועים התפעוליים של כיל. עוד כותבים במעלות כי תחזית הדירוג השלילית משקפת את הסיכון שנובע מהתנודתיות בשווקים והירידה בשוויה של כיל.

"יחס ה-LTV חורג כיום מזה שהגדרנו כתואם לדירוג הנוכחי, דהיינו נמוך מ-40%".

יש לציין כי אגרות חוב דומות לאלה שבכוונת החברה לישראל להנפיק נסחרות היום בטווח של 200-300 נקודות רווח מעל הממשלתי המקביל כשהנפקות גדולות שהיו בזמן האחרון הוגדלו מעבר לדירוג הראשוני כך שניתן להניח שגם במקרה הזה, אם יהיו ביקושים מספיק גבוהים החברה עשויה להגדיל את היקף הגיוס מעבר ל-750 מיליון השקל.