אורנשטיין הכריע: ענבל אור תפנה את הפנטהאוז בגבעתיים

השופט אורנשטיין קבע כי הזכויות בדירה אינן שייכות לאור אלא לחברה שבפירוק, חברת אליענה אור מקבוצת אור סיטי נדל"ן ■ "טוב תעשה החייבת אם תשכור דירה רגילה שתתאים לצרכיה והכנסותיה, בבחינת הצנע לכת"

ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS
ענבל אור מהדיון היום / צילום: מגד גוזני, וואלה! NEWS

ענבל אור תפנה את הפנטהאוז ברחוב הל"ה בגבעתיים עד 1 ביוני בשעה 11:00 - כך קבע היום (א') שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין

השופט אורנשטיין קבע כי הזכויות בדירה אינן שייכות לאור אלא לחברה שבפירוק, חברת אליענה אור מקבוצת אור סיטי נדל"ן. לדבריו, "החייבת לא שכנעה בטענה כי נפלה שגגה בנושא רישום הדירה". 

השופט ציין, בין היתר, כי ביום 3.3.16 נרשמה הערת אזהרה על זכויות החברה בדירה בגבעתיים לטובת שלי נרקיס. משמעות הדבר היא שהדירה שייכת לחברה ולא לאור עצמה, שכן אם לחברה לא היו זכויות בדירה - היא לא הייתה יכולה לרשום הערת אזהרה עליה לטובת נרקיס. 

אורנשטיין קובע עוד כי "לא הוכח כי שולמו כל דמי שכירות על החברה", ובמילים אחרות, בניגוד לטענת אור - היא כלל לא שילמה דמי שכירות על הדירה בגבעתיים. באשר להסכם בנוגע לדירה, אור חתומה גם כשוכרת וגם כמשכירה. 

בהחלטתו היום ציין השופט אורנשטיין: "אינני מתעלם מטענת החייבת, שלפיה הדירה משמשת למגוריה ולמגורי ילדיה הקטינים. הואיל ומדובר בדירה שאינה שייכת לחייבת, אלא לחברה, ממילא שומה על החייבת לשכור דירה ולשלם דמי שכירות... משכך אין מניעה שהיא תשכור דירה אחרת ותשלם את דמי השכירות שממילא עליה לשלם". 

עוד אמר השופט כי הוא "מצטרף לעמדת הכנ"ר בהקשר זה, שטוב תעשה אם תשכור דירה רגילה שתתאים לצרכיה והכנסותיה, בבחינת הצנע לכת". 

נזכיר כי ביום ראשון שעבר אמור היה אורנשטיין לקיים דיון בעניין הדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים, שאליה עברו יזמית הנדל"ן ענבל אור וארבעת ילדיה. עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני של חברת אור סיטי נדל"ן, טען כי אור פלשה לדירה, ולכן עליה לפנותה מיידית.

ואולם, מספר ימים קודם לכן שכרה אור את שירותיו של עורך דין חדש, אילן בומבך (לאחר שכבר החליפה כמה וכמה עורכי דין בתקופה האחרונה), וזה ביקש מבית המשפט לדחות את הדיון האמור, על-מנת לתת לו זמן ללמוד את התיק.

 

השופט אורנשטיין קיבל את בקשת בומבך והחליט, לפנים משורת הדין, כי הדיון בנושא הדירה בגבעתיים יידחה, וזאת בתנאי שאור תציג דוח מפורט על נכסיה (טופס 5), שאותו היה עליה להגיש זה מכבר. וכך, אור הגישה לפני שבוע דוח מפורט על נכסיה, אשר לטענתה שווים בסך-הכול כ-58 מיליון שקל.  

מספר ימים לאחר מכן, ביום חמישי האחרון דן אורנשטיין בבקשת המפרק לפנות את אור מהדירה בגבעתיים, והיום, כאמור, הוא קיבל את בקשתו.