eBay: רוצים למכור סמארטפון משומש? זה המחיר שתקבלו

ענקית המסחר המקוון משיקה כלי שבעזרתו ניתן לחשב כמה שווה כל סמארטפון הנמכר באתר ■ הכלי החדש הוא מעין מחשבון אוטומטי המציין את מחיר השוק של כל סמארטפון לאחר הזנת נתוניו

ענקית המסחר המקוון eBay מבקשת לקדם מכירות סמארטפונים משומשים ומשיקה כלי חדש שבעזרתו ניתן לחשב כמה שווה כל סמארטפון במכירה באתר eBay. הכלי החדש הוא מעין מחשבון אוטומטי המציין את מחיר השוק של כל סמארטפון לאחר הזנת נתוני המכשיר.

המחשבון נותן מחירים משוערים גם לסמארטפונים לא תקינים או אפילו שבורים. אחרי הכניסה ללינק המוכר יצטרך להכניס את כל פרטי המכשיר: יצרן, דגם, מה מצורף למכשיר (מטען, אוזניות וכדומה), מה מצבו (תקין, משומש, מחודש וכדומה), ולאחר הכנסת הפרטים המחשבון מציין בכמה נמכרו בעבר מכשירים מסוג זה. 

eBay חושפת היום (ב') נתונים, לפיהם מונחים ללא שימוש ברחבי ישראל טלפונים סלולריים משומשים בשווי של 6 מיליארד שקל.

במחקר TMT Predictions שפירסמה חברת דלויט גלובל בתחילת 2016 נראה כי שוק הסמאטרפונים המשומשים צפוי להניב למעלה מ-17 מיליארד דולר. על-פי הנתונים, קצב הגידול של שוק הסמארטפונים המשומשים צפוי להגיע לפי 5-4 משוק הסמרטפונים הכולל. מכירת מכשירים משומשים על-ידי צרכנים וספקים צפויה להמשיך ולגדול עד 2020.

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות המסחרית eBay ישראל, "לישראלים יש אהדה גדולה לכל מכשיר נייד. בשנת 2015 רכשו הישראלים ב-eBay קרוב ל-40 אלף טלפונים ניידים ויותר מ-3 מיליון אביזרים. אנו רואים מגמה הולכת וגוברת, לפיה יותר ויותר צרכנים מוכרים מכשירי טלפון משומשים, במקום למסור אותם. ב-2015 נמכרו ב-eBay בכל העולם 1,600 טלפונים ניידים מדי שעה, ובארץ כ-5 טלפונים בשעה".

ב-eBay ישראל מציינים כי 5 הסמארטפונים המובילים במכירות הם: אייפון 5 ו-5S של אפל; אייפון 6 ו-6 פלוס; סמסונג גלקסי S6; אייפון 4S; וסמסונג גלקסי S5. לשם הדוגמה, אייפון 6S נמכר ב-eBay ב-875 דולר, וסמסונג גלקסי 6S נמכר באתר ב-526 דולר.