ענבל אור לעליון: "אורנשטיין לא נתן לי להתגונן"

עו"ד אילן בומבך טוען בערעור לעליון כי ההליך שנקט בו ארז ואושר ע"י המחוזי פוגע בזכויותיה החוקתיות של אור - ניהול הליך משפטי הוגן ■ בומבך: יש לברר בהליך משפטי רגיל את מעמדה המשפטי של הדירה בגבעתיים ולא בהליך בזק

ענבל אור ואילן בומבך  / צילומים: שלומי יוסף ואוריה תדמור
ענבל אור ואילן בומבך / צילומים: שלומי יוסף ואוריה תדמור

עו"ד אילן בומבך המייצג את ענבל אור יחד עם עו"ד אוריאל זעירא, פנה בערעור לבית המשפט העליון וזאת לאחר שהשופט איתן אורנשטיין, מבית המשפט המחוזי קבע כי עליה לפנות את דירתה בגבעתיים.

בערעור כותב בומבך, כי הליך הבזק בו נקט עו"ד איתן ארז פוגע בזכויותיה החוקתיות של אור לניהול הליך משפטי הוגן. לטענת בומבך, בית המשפט לא ניהל הליך משפטי בו נשמעו מלוא טענותיה של אור ואף לא טענות יתר הצדדים בתיק (עו"ד איתן ארז ובנק המזרחי) ולמעשה ניהל הליך משפטי "על רגל אחת" תוך שהוא מסלק את אור מדירתה בהליך בזק.

לטענת בומבך, אור החלה בהליכים להיכנס לדירה בגבעתיים חודש לפני מינויו של עו"ד איתן ארז כבעל תפקיד בחברות שבבעלותה וכמנהל מיוחד לנכסיה הפרטיים. המשמעות של הדברים היא שאור החלה בהליכי מעבר הדירה טרם קריסתה הכלכלית ולכן היה על עו"ד איתן ארז לנהל הליך משפטי מלא בו יוכחו לכאן או לכאן טענותיו וטענות אור על מעמדה והמעמד המשפטי של הדירה.

 

בומבך כותב עוד כי מדובר בעוול משפטי בסוגיה הרת גורל ובית המשפט למעשה דילג מעל משוכות משפטיות והכרעות עובדתיות שפוגעות באור בצורה משמעותית. לטענתו, יש לשקלל את צורכי ילדיה למגורים ולבחון את פרטי הסכם השכירות שחתמה עם החברה שבבעלותה הדירה בטרם בית המשפט קובע שיש לסלקה - ואת זאת יש לעשות בהליך משפטי רגיל ולא בדרך של "מתן הוראות" על ידי בית המשפט לבעל תפקיד.