מדד הפרסומות ביו-טיוב לחודש אפריל: קמפיין פרטנר בראש

ואולם, הקמפיין של פרטנר עם השף אסף גרניט זכה לתגובות סותרות ■ קמפיין קסטרו רשם צפייה ארוכה יחסית, ומותגי הרכב השכילו לנצל את יתרונות הפלטפורמה

אסף גרניט / מתוך יו טיוב
אסף גרניט / מתוך יו טיוב

ההימנעות של פרטנר מקמפיין טלוויזיוני והבחירה להתמקד בפרסום דיגיטלי נותנת את אותותיה: הגל השני של קמפיין "חיים מחוברים" בכיכובו של השף אסף גרניט מוביל במדד הפרסומות של יו-טיוב לחודש אפריל. ואולם, לפי הלייקים מדובר בקמפיין שנוי במחלוקת - הוא רושם לחיוב 400 לייקים אך גם 400 דיסלייקים.

יש מתאם גבוה בין ההשקעה הכספית בקמפיינים ביו-טיוב למיקום במדד, אך אין זה בהכרח מראה על אפקטיביות או השיחה ברשת. אם מצליבים את הנתונים עם נתוני מדד הפרסומות המדוברות ברשת, מגלים כי היקף השיח על קמפיין פרטנר לא היה גבוה במיוחד.

לעומת זאת, הקמפיין לקסטרו בכיכובו של רמי פורטיס עם להקת הילדים עורר שיחה ערה, והוא למעשה הקמפיין היחיד שמשתלב הן במדד הפרסומות של יו-טיוב, המבוסס בעיקר על הוצאה כספית, והן במדד הפרסומות המדוברות, הבוחן את העניין התקשורתי. לפי יו-טיוב, הסרטון, שהוא יותר קליפ מפרסומת, רושם צפייה ארוכה יחסית ו-579 אלף צפיות.

למדד נכנסו שני מותגי רכב. דלק מוטורס עלתה עם סרטון לפורד קוגה, הלוקח את הבסיס של "מבחני רכב" לעולם "מבחני טעימה". אין זה טריוואילי שמותג רכב בוחר בקריאייטיב כזה מתמקד בתכונות הרכב. במקביל העלתה דלק מוטורס ביו-טיוב סרטון בשם "כל מה שרצית לדעת על פורד קוגה", המשלים פרטים לרוכש הפוטנציאלי.

יבואנית הרכב UMI העלתה סרטונים למותג טראקס כדי לנפץ את המיתוס לגבי שברולט. על אף היותו יחסית ארוך, הוא מצליח ללכוד את הצופה באמצעות דיון בשאלה "איזה אבא הוא הטוב יותר". האמירה זכתה גם לדיון ער ביו-טיוב.

במקום החמישי לאומי קארד מציגי דרך חדשה לטעון רב-קו. לצד השימוש בפרזנטורים הרגילים הופק גם סרטון מיוחד עם כוכבי היו-טיוב גיא TV ושחר סויקיס, שצריכים לעבור אתגר מיוחד של מעבר מנקודה לנקודה באמצעות תחבורה ציבורית ורב-קו בלבד.

פרטנר: חיים מחוברים גם בחו"ל
 פרטנר: חיים מחוברים גם בחו"ל

הילדים של קסטרו: קולקציית הג'ינס
 הילדים של קסטרו: קולקציית הג'ינס