מחיר למשתכן באשקלון: 835 אלף שקל לדירת 100 מ"ר

ביקושים גבוהים במכרז: 24 הצעות הוגשו ל-8 המתחמים לדירות שיוקמו לצד שטחי מסחר בשכונת הבלוט בצפון אשקלון

יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות
יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות

עוד מכרז של תוכנית מחיר למשתכן נסגר בהצלחה, הפעם באשקלון. מדובר במכרז שפורסם לראשונה בדצמבר 2015 אך נדחה מספר פעמים ובסופו של דבר נסגר להגשת הצעות רק אתמול (ב'). לאחר שוועדת המכרזים פתחה את תיבת ההצעות הוכרזו זוכים בכל המתחמים שיצאו למכרז הכוללים היצע של 690 יחידות דיור לצד שטחי מסחר בשכונת הבלוט בצפון העיר. נציין כי למכרז היה ביקוש ניכר כאשר לשמונת המתחמים הוגשו 24 הצעות בסך-הכול.

על-פי תוצאות המכרז, לכל שמונת המתחמים הוגשו הצעות ובכולם הוכרזו זוכים. החברות שזכו במכרז הן ח.דניאל חברה לבניין והשקעות (56 יח"ד), יואב את רמי בנייה ניהול ופיקוח שזכתה ב-3 מתחמים (252 יח"ד), אלון מרדכי ובניו (100 יח"ד), י.ד עשוש תשתיות (56 יח"ד) וחברת כ.כוכב הנגב חברה לבניין ופיתוח שזכתה בשני מתחמים המאפשרים בניית 226 יחידות דיור בסך-הכול.

בעוד מחיר המקסימום במתחמים השונים נע בין 8,607 שקל למ"ר לא כולל מע"מ ל-8,872 שקל למ"ר לא כולל מע"מ, ההצעות הזוכות נעו החל מ-6,926 שקל למ"ר לא כולל מע"מ ועד ל-8,391 שקל למ"ר לא כולל מע"מ. מדובר במנעד גבוה של זכויות שמשקף הנחות ממחיר המקסימום של בין כ-5.5% עד לכ-21%.

במקביל, ממוצע ההצעות הזוכות במכרז משקף מחיר למ"ר (לא כולל מע"מ) בשיעור 7,335 שקל למ"ר או 8,581 שקל למ"ר כולל מע"מ. סכום זה משקף מחיר לדירות המוזלות שישווקו על-ידי הקבלנים לזכאים שיעלו בהגרלה שעומד על כ-835 אלף שקל לדירות בשטח 100 מ"ר כולל חניה, מרפסת ומחסן וגם למענק בשווי 40 אלף שקל. עוד על-פי התוצאות, מחיר דירת 80 מ"ר יעמוד על סביב 673 אלף שקל, ומחיר דירת 110 מ"ר יעמוד על סביב 916 אלף שקל.

על-פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה, המכרזים שנסגרו כעת מעלים את מספר הדירות המוזלות ששווקו בהצלחה לקבלנים ויזמים מאז תחילת שיווק הקרקעות במסגרת התוכנית ל-8,738 דירות בסך-הכול.

 

חשוב לציין כי כמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה. המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלו שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב. נכון להיום, רק בשני פרויקטים בוצעו כבר הגרלות לזכאים, בפרויקט בעפולה ובפרויקט בעיר לוד כאשר בקרת מוצקין נפתחה הגרלה נוספת. נזכיר כי למחיר למשתכן יכולים לגשת רק זכאים וכל הפרויקט וכל הדירות שייבנו במסגרתו יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד. זוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירה המוזלת במהלך חמש שנים ממועד קבלת המפתח אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.