נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט ננעל בשיא של 9 חודשים

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.4% בחודש אפריל, מעל הצפי ■ בכירי הפד: העלאת הריבית ביוני עדיין עומדת על הפרק ■ מגמה מעורבת חתמה את המסחר בבורסות אירופה ■ הנפט ננעל בשיא של 9 חודשים 

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, מדד הנאסד"ק ירד ב-1.25%, מדד הדאו ג'ונס השיל 1% ומדד הS&P איבד מערכו 0.9%. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. מחיר הנפט זינק בחדות לקראת סיום המסחר וננעל סביב ה-49 דולר חבית. 

 

 

נשיא הפד בסן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, ומקבילו באטלנטה ,דניס לוקארט, השתתפו הערב באירוע פוליטי בוושינגטון, בו הבהירו כי העלאת הריבית בחודש יוני עדיין עומדת על הפרק, וזאת בעיקר בשל נתוני האינפלציה הגבוהים מהצפוי שהתפרסמו הערב. עוד נאמר, כי תוצאות פגישת הפד ביוני תהיינה תלויות בנתוני מאקרו. 

היום בשעה 15:30 פורסם מדד המחירים לצרכן בחודש אפריל, אשר עלה ב-0.4% לעומת צפי מוקדם לעלייה מתונה יותר של 0.3%. קרייג ארלם, אנליסט שוק ב-Onada, ציין: "אם נראה עוד חודש או חודשיים של אינפלציות כאלה, ייתכן שהפד ישתכנע שעליו להעלות את הריבית שוב ולדבוק בתוכנית של העלאה הדרגתית במקום העלאה חדה שיכולה להיות מסוכנת".

כמו כן, פורסמו התחלות הבנייה לחודש אפריל, אשר עלו ב-6.6% ל-1.17 מיליון יחידות, לעומת ציפיות לעלייה ל-1.12 מיליון ולאחר קריאה של 1.09 מיליון בחודש מארס. היתרי הבנייה רשמו עלייה של 3.6% ל-1.12 מיליון, קצת מתחת לצפי ל-1.13 מיליון. 

רווחים של 52 מיליון דולר לאלביט מערכות ברבעון הראשון

מחיר הנפט  עלה בימים האחרונים והיה קרוב לרף ה-50 דולר לחבית. זאת, על רקע סקירה שפרסם אתמול בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שבה הוא העלה את מחיר היעד לחבית מ-45 דולר ל-50 דולר עד לסוף שנת 2016 וכתב בה שעודפי הפקת הנפט מגיעים לקיצם. 

חברת התרופות פריגו  ריכזה עניין, לאחר שפרסמה אמש את הדוח המלא שלה לרבעון ותיקנה את הנתונים הנוגעים להפסד החשבונאי (לפי כללי GAAP). ההפסד הנקי, שקודם לכן עמד על 133 מיליון דולר, זינק פי 2.5 לכ-335 מיליון דולר.

פריגו מעדכנת את הדוחות: ההפסד ברבעון הראשון - 335 מיליון ד'

מניית אפל  ריכזה עניין לאחר שזינקה אמש ב-3.7% עקב הפרסום כי וורן באפט פתח פוזיציה על החברה. לפי הדיווח התקופתי של חברת ברקשייר הת'אוויי, חברת ההחזקות שבבעלותו של באפט, החברה החזיקה בתום הרבעון הראשון 9.81 מיליון מניות של אפל בשווי נוכחי של כ-900 מיליון דולר. 

עונת הדוחות נמצאת בישורת האחרונה והיום פרסמה הום דיפו  את תוצאותיה לרבעון, שהצביעו על רווחים גדולים יותר מהתחזיות. בהמשך השבוע יפרסמו גם הקמעונאיות הגדולות טרגט  וול-מארט  את תוצאותיהן. 

המיליארדר ג'ורג' סורוס ממשיך בקו הדפנסיבי שלו ובחודשים האחרונים מימש שליש מתיק המניות האמריקאי שלו ורכש במקומו החזקות בתחום הזהב , שנחשב למקום מפלט בימים קשים. סורוס השקיע 264 מיליון דולר ברכישת מניות בחברת Barrick Gold Corp , שנחשבת למפיקת הזהב הגדולה בעולם. עם השלמת הרכישה, הופכת ההחזקה של סורוס ב-Barrick להחזקה הציבורית הגדולה ביותר של קרן ההשקעות שבניהולו. על פי דיווח בסוכנויות הידיעות, ירד שווי תיק ההשקעות הפומבי של סורוס בארה"ב ב-37% והוא עומד כיום על 3.5 מיליארד דולר. 

סורוס דפנסיבי: מימש שליש מתיק המניות האמריקאי ורכש זהב