פריגו מעדכנת את הדוחות: ההפסד ברבעון הראשון - 335 מ' ד'

פריגו פרסמה את הדוח המלא ועדכנה את שורת הרווח ■ הסיבה: בדוח המלא החברה הכירה בהטבת מס בהיקף של 24.6 מ' ד', לעומת 226 מ' ד' בדוח הקודם

כמה ימים לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים החלשים שלה, חברת התרופות פריגו פרסמה אמש (ב') את הדוח המלא לרבעון ומתקנת את הנתונים הנוגעים להפסד החשבונאי (לפי כללי GAAP). ההפסד הנקי, שקודם לכן עמד על 133 מיליון דולר, זינק פי 2.5 לכ-335 מיליון דולר.

השינוי משקף פער בתחום המיסוי: בעוד שבדוח שפורסם בשבוע שעבר החברה הכירה בהטבת מס הכנסה בהיקף של 226 מיליון דולר, בדוח המלא ההטבה התכווצה ל-24.6 מיליון דולר בלבד. (לשם השוואה, ברבעון המקביל החברה הכירה בהטבה של 7.8 מיליון דולר). וכך, יחד עם ההפחתות החשבונאיות הגדולות שנרשמו בגין עסקי חברת אומגה, שנרכשה בשנה שעברה והתגלתה כרכישה בעייתית, פריגו מציגה תמונה עגומה במיוחד בשורה התחתונה.

עם זאת, על בסיס Non-GAAP לא נרשם שינוי בתוצאות בהשוואה לאלה שדווחו בשבוע שעבר. בנטרול ההפחתות, הטבת המס והוצאות חשבונאיות אחרות, פריגו  סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 251 מיליון דולר. נזכיר, שפריגו רכשה את אומגה הבלגית תמורת 3.8 מיליארד אירו, רכישה שהושלמה בסוף מארס 2015. הרכישה הייתה אמורה להרחיב את פעילותה של פריגו בשווקים הבינלאומיים, בפרט באירופה. עם זאת, בדוחות הרבעון האחרון של 2015 הציגה פריגו תוצאות מאכזבות של אומגה, והאכזבה נמשכה גם ברבעון הראשון, כשאומגה הייתה אחת הסיבות לאזהרת הרווח שפורסמה. כתוצאה מכך, מארק קוק שניהל את אומגה הוזז מתפקידו ומי שאחראי כיום על ביצוע רה-ארגון באומגה הוא שרון כוחן, שמנהל את כל הפעילות הבינלאומית של פריגו.

הקשיים באומגה הובילו גם להפחתות החשבונאיות, בהיקף של 467 מיליון דולר - 273 מיליון דולר של נכסים בלתי מוחשיים ו-194 מיליון דולר בגין המוניטין. ייתכן בהחלט שזה לא הסוף.

פריגו עדכנה בדוח המלא שלה שהשינוי בשווי ההוגן של נכסי אומגה בשווקים הבינלאומיים (כלומר מחוץ לבלגיה) נבע משינויים בשוק ומביצועים של החברה עצמה. היא ממשיכה לבחון את השווי ההוגן של הנכסים כפי שהם רשומים בדוחותיה ומצפה להשלים את הבחינה במהלך הרבעון הנוכחי, דבר שעלול להוביל לעוד הפחתות. נכון לתחילת אפריל המוניטין שרשום בחטיבת ה-BCH (אומגה) עומד על כ-1.8 מיליארד דולר.

פריגו נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי של 12.7 מיליארד דולר אחרי ירידה של 39% במניה מתחילת השנה.