האם יש צחי חדש?

לאחר שהנגבי קיבל את הכותרות על סירובו להיות שר בלי תיק - נראה אותו מבהיר שכוונתו לכל ממשלה שהיא

צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר
צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר

כשצחי הנגביאומר כי לא יסכים לקבל מינוי של שר בלי תיק - למה הוא מתכוון? האם יש פה אמירה ערכית, או שזה תרגיל פוליטי כדי לקבל תיק של ממש? בהתחלה חשבתי שהנגבי החליט להראות את הדרך הנכונה בנושא הזה, שהוא כל כך לא תקין.

השתדלתי להאמין שצעדו יהווה מעין מגדלור שלאורו ילכו גם פוליטיקאים אחרים; שיותר לא יימצאו מועמדים לקבלת כספים, לשכות, עוזרים, מכוניות ונהגים תמורת אי-עשייה; שנזכה אולי לממשלה בלי פרזיטים.

אנחה של אכזבה

לצערי, נאלצתי מהר מאוד לפלוט אנחה - לא של רווחה, אלא של אכזבה. זה קרה לאחר שקראתי את הסברו של הנגבי להחלטתו. הוא מתנה את כניסתו לממשלה צרה בקבלת תיק של ממש, כפי שאמר. את תשומת לבי תפשה במיוחד המילה "צרה". האם זה אומר שהנגבי כן יסכים להיות שר בלי תיק בממשלה רחבה?

קישוט אינטרסנטי

התקשרתי אל הנגבי, שכדרכו השיב במהירות ובאדיבות. הוא הסביר שכוונתו ב"ממשלה צרה" שאינו מוכן להיות שר ללא תיק בממשלה שבה יש כמה תיקים ללא שרים. אם תהיה ממשלת אחדות, כך הבנתי ממנו, זה סיפור אחר.

חבל שאת כל אלה לא אמר גם בהודעתו. במיוחד כאשר הוא גם ביקש לקשט את עמדתו בדאגה לכספי ציבור, או בלשונו: "שר בלי תיק זה בזבוז כספי ציבור". כי משמעות ההסבר שקיבלתי ממנו היא שאין כאן לא אמירה ערכית, לא מגדלור, לא רגישות לכספי ציבור - לא שום דבר שאינו נובע מחישוב פוליטי אינטרסנטי.

הנגבי הוא עירום?

שזה, כידוע, לגיטימי. כפי שלגיטימי גם להבהיר לציבור ש"המלך הוא עירום", שלא רק שאין עליו בגדים, אלא הוא גם מנסה לעבוד עלינו, לגרום לנו להאמין שהוא פוליטיקאי ישר המוותר על תפקיד בכיר כדי לחסוך כספי ציבור.

זה צעד מקומם במיוחד, כי בשלב הראשון הנגבי יוצר את האשליה ש"יש פוליטיקאי הגון" בירושלים, כאשר לאחר מכן מתברר שלא היא - ובטח לא הוא. ואולי אני טועה לגבי הנגבי? אם כן, אהיה הראשון שישמח לגלות זאת.

לאחר שהנגבי כבר קיבל את הכותרות השמנות על סירובו להיות שר בלי תיק - נראה אותו מבהיר שכוונתו לכל ממשלה שהיא. רק אז נדע שיש בירושלים פוליטיקאי מסוג חדש. או לפחות משופץ.

גם אתה, הרצוג

באותו הקשר, מילה לח"כ יצחק הרצוג ומפלגתו. במשא ומתן קואליציוני נוהגים לפתור בעיות פרסונליות על ידי, בין השאר, חלוקת משרדים ללא תיק. נשמח מאוד לשמוע ממך, הרצוג, שלא תתנו יד לזה. תודה.