נעילה יציבה בוול סטריט לאחר פרסום פרוטוקול הפד

מרבית חברי וועידת השוק הפתוח הסכימו על העלאת ריבית כבר ביוני ■ תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי עלו ב-9 נקודות ■ הנפט ירד מתחת לרמת 48 הדולר לחבית ■ נייס רכשה את חברת inContact ב-940 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט (ד') הסתיים ביציבות לאחר הטלטלה שסיפקו הפרוטוקולים של ישיבת הפד מסוף חודש אפריל.

 

פרוטוקול הפד חשף כי מרבית חברי וועידת השוק הפתוח (FOMC) תומכים בהעלאת ריבית כבר בחודש יוני וזאת ככל שהנתונים שהיו אז לפניהם ימשיכו להצביע על צמיחה של הכלכלה האמריקאית.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים של כ-1%. הטריגר שהגביר את הפסימיות בשווקים היה דברים שאמרו אתמול מספר בכירים בפד. נשיא הפד בסן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, ומקבילו באטלנטה ,דניס לוקארט, הבהירו אתמול באירוע פוליטי בוושינגטון, כי העלאת הריבית בחודש יוני עדיין עומדת על הפרק, וזאת בעיקר בשל נתוני האינפלציה הגבוהים מהצפוי שהתפרסמו אתמול והצביעו על עלייה של 0.4% בקצב האינפלציה. עוד נאמר, כי תוצאות פגישת הפד ביוני תהיינה תלויות בנתוני מאקרו.

המסחר בכ-200 מניות בניו יורק סטוק אקסצ'נג' (NYSE) הופסק בשל תקלה במערכת המחשוב של הבורסה האמריקאית.

הספקולציות על העלאת הריבית ביוני באות לידי ביטוי גם בשוק האג"ח והחוזים על הריבית: "הסיכויים שהפד יפעל בפגישת הריבית הבאה עומדים כעת על 12%, לעומת 4% ביום שני", מציין כריס בוצ'אמפ, אנליסט בכיר בחברת IG.

 

הנפט נסחר היום ביציבות, סביב 49 דולר לחבית, שיא של 9 חודשים, אולם לקראת סיום המסחר שינה כיוון וירד אל מתחת לרמת 48 הדולר לחבית. 

גולדמן זאקס: כדאי להתרחק מהמניות בתקופה הקרובה

נייס   דיווחה היום על הסכם לרכישת חברת inContact (נאסד"ק: SAAS), ספקית מובילה בשוק מרכזי שרות לקוחות בענן, תמורת 940 מיליון דולר. ׁ(לסיפור המלא).

חברת אורמד  הישראלית הודיעה היום על הצלחה בניסוי שלב 2b בגלולת האינסולין שהיא מפתחת. ההצלחה בניסוי הנוכחי משמעותה קבלת חלקה השני של ההשקעה בחברה מטעם חברת HTIT הסינית שהתחייבה להזרים לאורמד עד 50 מיליון דולר בהתאם לעמידה ביעדים. 

לפני פתיחת המסחר דיווחה חברת Lowe's  על רווח נקי של 98 סנט למניה, מעל התחזיות בשוק. גם סטייפלס  עקפה את התחזיות ודיווחה על רווח נקי של 17 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 16 סנט למניה.

מזור רובוטיקה  הישראלית חתמה על שני הסכמים אסטרטגיים עם חברת מדטרוניק האמריקאית. ההסכם הראשון הוא הסכם מסחרי והשני הוא הסכם השקעה של מדטרוניק במזור. (לסיפור המלא).

כיל  דיווחה על ירידה של 9.8% במכירות ל-1.265 מיליארד דולר לעומת 1.403 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2015. בשורה התחתונה דיווחה החברה על נפילה של 56% ברווחים ל-85 מיליון דולר.

גולדמן זאקס העלה היום את ההמלצה על מניית טסלה ל"קנייה", לעומת "ניטרלי", בטענה כי מחיר המניה אינו משקף את פוטנציאל הצמיחה של החברה.

[לטבלת ישראליות בעולם] [לפורטל הפיננסי]