גולדמן זאקס: כדאי להתרחק מהמניות בתקופה הקרובה

מעניק המלצת "נייטרלי" לשוקי המניות ביפן, אירופה וארה"ב ■ אנליסטים בגולדמן זאקס מציינים כי עד שלא יהיו סימנים מהותיים להתאוששות הכלכלות, עדיף יהיה להשקיע בשוק באג"ח

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בגולדמן זאקס פסימיים וממליצים למשקיעים להתרחק משוק המניות בתקופה הקרובה. בתחזית שפרסמו אתמול (ג') אנליסטים בבנק ההשקעות, הם העניקו המלצת "נייטרלי" לשוק המניות ב-12 החודשים הקרובים.

בבנק ההשקעות מציינים כי הם לא מרגישים בנוח כעת עם שוק המניות עד שלא ייראו סימנים מהותיים של התאוששות, בעיקר בתקופה שבה המניות עדיין נסחרות ברמות שיא. בגולדמן זאקס הורידו את ההמלצה למניות ביפן ואירופה לנייטרלי ב-12 החודשים הקרובים והעלו את ההמלצה למניות בארה"ב לנייטרלי.

אנליסטים מסבירים כי ההשפעה בשווקים של השוני בין המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים בארה"ב, אירופה ויפן - פחתה, ולכן העדיפו להעלות את ההמלצה למניות בשוק האמריקאי. "ין ואירו חזקים מכבידים על החברות באירופה ויפן בעוד ריביות שליליות מכבידות על הבנקים וחברות הפיננסים שלהן", נכתב בתחזית.

בגולדמן זאקס מעריכים כי עדיף יהיה להשקיע בשוק החוב ובעיקר בסגמנט האג"ח עם התשואות הגבוהות. "שוק האג"ח high-yield בארה"ב עדיין מציע פוטנציאל גבוה והמרווחים הגבוהים עדיים מספקים הזדמנויות לתשואות גבוהות יותר".