שוב: רשת עברה את מגבלת שעות הריאליטי השבועיות

זכיינית ערוץ 2 ביקשה לשדר שני פרקי הכרעה של "משחקי השף" ופרק ראשון של "המירוץ למיליון", אך הבקשה נדחתה ■ הרשות השנייה גם בוחנת ריבוי תוכן שיווקי בהשקת "המירוץ למיליון"

מתיחות בין זכיינית ערוץ 2 רשת לרשות השנייה על רקע חריגה נוספת בשעות שידור הריאליטי השבועיות, ולאור מה שנראה לכאורה כריבוי תוכן שיווקי בתוכנית "המירוץ למיליון".

ל"גלובס" נודע כי לאחר שכבר נפתח הליך הפרה לכאורה נגד הזכיינית בשל שידור שעות שידור ריאליטי, ביקשה השבוע רשת לחרוג שוב ממכסות השידור שלה ולשדר כ-6 שעות ריאליטי - שתי תוכניות של "משחקי השף" בראשון ובשני, ותוכנית פתיחת העונה של "המירוץ למיליון" ששודרה אמש (ג'). הרשות לא אישרה את החריגה, אך הזכיינית שידרה את התוכניות על-פי צרכיה המקוריים. לאור הדברים נפתחה בדיקה.

בפנייה שנעשתה ביום שני השבוע הסבירה רשת לסמנכ"ל הטלוויזיה של הרשות השנייה, עידן אור, כי הסיבה לחריגה המתוכננת היא פרקי ההכרעה בריאליטי "משחקי השף" (רבע הגמר וחצי הגמר), שנערכים בלוחות זמנים צפופים ויצאו ארוכים מהמתוכנן. כמו כן, בשל הביקוש המלא לפרסום, לא ניתן היה לקצר את התוכניות על חשבון מקבצי הפרסום.

אור דחה על הסף את בקשת רשת ודרש ממנה לעמוד בכללים. זאת לאחר שבמהלך אפריל חרגה הזכיינית פעמיים בשעות שידור הריאליטי שלה - ושידרה 3 פעמים את התוכנית "משחקי השף" יום אחר יום.

על-פי כללי הרשות השנייה, שנהגו עוד בשנת 2010, בנוסף לחובת העמידה במחויבויות על-פי דרישות הסוגה העילית, נדרש כל ערוץ לשמור על מגבלה של עשר שעות ריאליטי בשבוע. לאור העובדה שערוץ 2 מתחלק לשני זכיינים, כל אחד מהם נדרש לשדר 5 שעות ריאליטי לכל היותר, ולשדר על כל שעת ריאליטי שעה של סוגה עילית. למרות שערוץ 10 חדל לשדר ריאליטי לחלוטין, נמשכת המגבלה על זכייניות ערוץ 2 - והן נמדדות בנפרד ולא כערוץ הומוגני.

ברשת טוענים כי לאור העובדה שכמות הריאליטי בזכיינית קשת אינה צפויה לעלות השבוע על 4 שעות - בשל שני שידורים של הריאליטי "בייק אוף" - אין כל מניעה כי ברשת תהיה חריגה חד-פעמית, שכן כך לא יעלו שעות הריאליטי בכל אופן על עשר בשבוע. כאמור, ברשות השנייה לא קיבלו טענה זו ובחרו לפתוח בהליך הפרה נוסף.

בתוך כך, ברשות השנייה לא ראו בעין יפה את מה שנראה כריבוי תוכן שיווקי בתוכנית "המירוץ למיליון". בפרק ההשקה אתמול הופיע אזכור, שעל-פי הרגולטור נראה היה חריג, לשורה של מותגים, בהם יס פלאנט, מתחם שרונה, תאגיד המחזור תמיר וחישגד. כעת, נודע, בוחנת הרשות השנייה גם את הנושא הזה. 

מרשת נמסר בתגובה: "עד לרגע זה רשת לא קיבלה מכתב הפרה, וכל נושא שעות הריאליטי בערוץ 2 מתנהל בינינו לבין הרשות השנייה".