עיריית חדרה: בקרוב 6,000 דירות לצעירי האזור

ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן, נפגש בנושא זה עם יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי, בהשתתפות צוותים מקצועיים וכן נציגי הוועדה המחוזית ורשות מקרקעי ישראל

צביקה גנדלמן / צילום: תמר מצפי
צביקה גנדלמן / צילום: תמר מצפי

גורמים בעיריית חדרה טוענים היום (ד'), כי על-פי סיכום של העירייה עם קבינט הדיור ייבנו 6,000 יחידות דיור ומתחמי מסחר ותעסוקה דרומית-מזרחית לשכונת בית אליעזר. 

ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן, נפגש בנושא זה עם יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, בהשתתפות צוותים מקצועיים וכן נציגי הוועדה המחוזית ורשות מקרקעי ישראל. בפגישות הוצגו תוכניות המתאר של העיר, כולל פיתוח תשתיות דיור, תעשייה ותעסוקה, וכן הוצגה מצוקת הבינוי בעיר לאור העובדה שרוב שטחה של חדרה הוא קרקעות פרטיות.

במסגרת זו נדונה בפגישה אפשרות הפיתוח של קרקעות השבה הנמצאות דרומית-מזרחית לשכונת בית אליעזר, שייעודן שונה על-ידי המינהל מחקלאות למגורים, והקמת כ-6,000 יחידות דיור נוספות וכן שטחי מסחר ותעסוקה שיתנו מענה לתושבים הרבים.

סוכם כי העירייה תעבוד בשיתוף רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לפיתוח השטח, ובמקביל יקדם יצחקי את הנושא בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור), שמטרתה אישור תוכניות נרחבות למגורים במסגרת שיטת מחיר למשתכן ובלוח זמנים הדוק כדי לצמצם את משבר הדיור בישראל.

ראש העיר גנדלמן תומך בקידום המיזם תוך שימת דגש על מתן מענה תחבורתי הולם, כולל כבישי גישה, יציאה נוספת לכביש 6, יציאה נוספת לכביש 65, וכן מענה תחבורתי מתקדם (רכבת קלה) מבית אליעזר ועד חוף הים. קבינט הדיור תומך במיזם הבנייה האמור, וצפוי לסייע בקידומו באמצעות חבילת סיוע המיועדת להתאמת התשתיות העירוניות לתוספת של אלפי יחידות דיור חדשות.