ביהמ"ש קורא למשרד התקשורת ולבזק להגיע לפשרה על הקנס

השופטת העירה כי היא מוצאת כמה נקודות בעייתיות בהתנהלות משרד התקשורת, ולאחר מכן החליטה כי הדיון המקדמי אינו מספק וקבעה דיון בעוד כחצי שנה

אתמול (ד') התקיים דיון בעניין העתירה של בזק נגד הקנס בסך 8 מיליון שקל שהוטל עליה. בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית הדין המינהלי, קרא למשרד התקשורת לנסות להגיע לפשרה עם בזק בנוגע לקנס שהטיל עליה. הקנס הוטל על בזק בשל ליקויים ועבירות שביצעה, לטענת משרד התקשורת, במסגרת הרפורמה בשוק האינטרנט שהחלה בתחילת 2015.

בתחילת הדיון פנתה השופטת אל נציגי משרד התקשורת וקראה להם להגיע להבנות עם בזק בעניין, וציינה כי היא מזהה כמה נקודות בעייתיות מאוד בהתנהלות המשרד.

בהמשך הדיון התמקדה השופטת בעובדה שהמשרד טוען כי הרפורמה היא מאד קריטית ומרכזית, והנה הוא מחליט ערב יישומה לשנות את הוראותיה. מעבר לכך, הוא גם מייצר פיקוח רק יומיים לאחר התחלתה.

עוד התייחסה השופטת לעובדה כי נוהל המעבר הידני יכול היה להתפרש נכון גם על-ידי בזק, שסברה כי מעבר באמצעות מייל ופקס הוא מספק, ולכן הדרישה של המשרד שמהיום הראשון יהיה מוקד שירות טלפוני לבזק איננה מגובה בהוראה של המשרד עצמו, ולא ניתן לצפות מבזק להקים מוקד כזה מבלי שהוא הוגדר כלל.

מעבר לכך, הטענה של משרד התקשורת - לפיה כיוון שהחברות טרם החלת השוק הסיטונאי לא הגיעו להסכמה, הוא נאלץ לשנות את ההוראות ערב הרפורמה - לא מקובלת. זאת, מאחר שהיא מניחה מראש שבזק הייתה אשמה בחוסר ההסכמות בין החברות.

השופטת החליטה כי הדיון המקדמי אינו מספק וקבעה דיון בעוד חצי שנה, כשהיא מאיצה במשרד לשבת עם בזק ולמצוא דרך להגיע להבנות בעניין טרם הדיון.