נאמני מגה לביהמ"ש: "הצעת רמי לוי מוטלת בספק"

הנאמנים: "קיים סיכון שההצעה של רמי לוי תביא בסופו של יום להקטנת הדיבידנד לנושים" ■ בשבוע הבא אמורה להתקיים אסיפה של נושי מגה

רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי
רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי

הנאמנים של רשת מגה השיבו היום (ו') להוראת בית המשפט והגיבו לבקשת רמי לוי. זאת לאחר שאתמול, לאחר שהשופט אילן שילה שלח השבוע את הנאמנים להתקדם עם יינות ביתן כרוכשי 127 סניפי מגה, הגיש רמי לוי בקשה דחופה לשילה כי יורה לנאמנים ולממונה על ההגבלים העסקיים להציג בפני הנושים את הצעתו המשופרת, הזהה להצעת יינות ביתן בתוספת 100 מיליון שקל. 

השופט שילה הורה לנאמנים להגיש תגובה לבקשת רמי לוי תוך 24 שעות, ולכנ"ר - 24 שעות לאחר מכן.

לוי רמז להתנהלות לקויה של נאמני מגה וציין כי "בניגוד מוחלט לעמדה שהוצגה כסברת כרס על-ידי הנאמנים, לדעת רמי לוי הסיכון הרגולטורי בהצעת יינות ביתן עולה על הסיכון בהצעתו".

לאחר שלוי הגיש את הבקשה הדחופה למחוזי, עו"ד רענן קליר, בא-כוחו של מוטי בן-משה שהתמודד גם הוא על רכישת מגה, הגיש לבית המשפט העליון בקשה דחופה למתן צו עיכוב ביצוע לעיכוב ההחלטה שמורה על כינוסן של אסיפות נושי מגה, כל עוד לא יתאפשר להציג בפני הנושים גם את הצעתו שלו לרכישת מגה, וקודם שרשות ההגבלים העסקיים תפרסם את עמדתה בעניין השלכות רכישת מגה על-ידי יינות ביתן על הריכוזיות במשק. בן-משה נחרץ בעמדתו שהצעתו עדיפה לנושי מגה, והיא היחידה שמהווה בשורה של ממש לשכלול והגברת תחרות השוק הקמעונאי בישראל.

לוי ביקש להורות לנאמני מגה להציג בפני הנושים גם את הצעתו המשופרת, וזאת כדי לאפשר לנושים "לא רק לאשר את הצעת רמי לוי כחלופה, אלא גם לתעדף לדרג ולבחור בין החלופות, במקרה שבו הממונה על ההגבלים העסקיים יראה לאשר הן את הצעת רמי ולוי והן את הצעת יינות ביתן".

הנאמנים מציינים היום בתגובתם כי "הנאמנים שמים לנגד עיניהם את טובתם של מגה, עובדיה ונושיה. אל מול אינטרס של השאת קופת הנשייה (לכאורה), ניצבים שיקולים ואינטרסים לא פחות חשובים, ובהקשר זה - כאלה שעולים בחשיבותם על האינטרס הראשון: סיכויי העסקה והסיכונים הכרוכים במימושה, יציבות הפעילות השוטפת, שמירת האינטרס של ציבור העובדים (בקשר לסניפים שיידרש ויתור לגביהם) וכו'.

"במקרה דנן, הצעת רמי לוי מוטלת בספק, ואין שום ודאות שתגדיל את התמורה לנושים; ההפך - קיים סיכון שהצעה זו תביא בסופו של יום להקטנת הדיבידנד לנושים. במקרה דנן לאינטרס הסופיות יש היבט נוסף - העובדה שהליך המכר הסתיים באישור בית המשפט, להבדיל מכל יתר המקרים שנדונו בפסיקה בהם נכנס מציע חדש בתפר שבין סיום הליכי המכירה של בעל התפקיד ואישור בית המשפט. בהיבט זה קיים משקל גם לעיקרון בדבר כיבוד ציפייתה הלגיטימית של יינות ביתן".

אשר על כן, אומרים הנאמנים, "מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על דחיית הבקשה".

אסיפת נושי מגה אמורה להתקיים בשבוע הבא, וכאמור לוי מנסה לשנות את ההכרעה: "בהחלטה התייחס כבוד בית המשפט לקושי בהשוואה בין ההצעות השונות, לפיכך רואה רמי לוי להביא הצעה הזהה לחלוטין להצעת יינות ביתן, בתוספת סך בלתי מותנה ובלתי מסויג של 100 מיליון שקל", הוא ציין.

המדובר בתוספת של כ-25% להצעת יינות ביתן, אשר אמורה להגיע כולה לכיסיהם השונים של הנושים הבלתי מובטחים - ויצירת "תפוחים" מול "תפוחים" (או ליתר דיוק - "תפוחים" אל מול "תפוחים ועוד 100 מיליון שקל").