סלקום: ההכנסות ירדו ב-4%, הרווח גדל ל-59 מיליון שקל

מכירות מגזר הסלולר ירדו, אך הרווחיות עלתה ■ במגזר הטלוויזיה גדל מספר המנויים - עוד בטרם הוספת חבילת הספורט לסלקום TV ברבעון הנוכחי

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

מניית סלקום  התחזקה היום (ג') במהלך המסחר בתל-אביב בכ-2% לאחר פרסום דוחות הרבעון הראשון של 2016. החברה מקבוצת אי.די.בי הציגה המשך ירידה בהכנסות, אך שיפור ברווחיה.

סך ההכנסות (הן ממגזר הנייד והן מהנייח) של סלקום הגיע לכ-1 מיליארד שקל, ירידה של 3.8% בהשוואה לרבעון המקביל. לעומת זאת, הרווח התפעולי עלה ב-83.6% ל-101 מיליון שקל, ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה ב-21.4% ל-238 מיליון שקל, והרווח הנקי גדל ביותר מפי שניים ל-59 מיליון שקל.

במגזר הנייד, תוצאות פעילות הסלולר המשיכו לבטא את התחרות הגדולה בשוק. ההכנסות משירותים ירדו ב-5.6% וב-9.7% ביחס לרבעון הקודם והמקביל, בהתאמה, והסתכמו ב-559 מיליון שקל.

מכירות ציוד הקצה הגיעו ל-219 מיליון שקל, ירידה של 5.6% מהרבעון הקודם ו-10.6% מהרבעון המקביל, וכך סך ההכנסות ממגזר הסלולר היה 778 מיליון שקל ברבעון הראשון. ב-EBITDA, לעומת זאת, נרשמה עלייה, והוא הסתכם ב-178 מיליון שקל - 30.9% יותר מהרבעון המקביל.

סלקום לא מפרסמת את נתוני הרווח של כל מגזר, וכאמור הרווח הנקי הכולל שלה הגיע ל-59 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-26 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח הייתה 65.2 שקל, עלייה מ-63 ברבעון הקודם.

הטלוויזיה תהפוך למנוע צמיחה?

תוצאות סלקום ברבעון הושפעו מהגידול בהכנסות מגולן טלקום. השנה סלקום אמורה לקבל 252 מיליון שקל עבור השימוש ברשת שלה - מדובר על 21 מיליון שקל בחודש, שיורדים ישירות לשורת הרווח. זו כנראה הסיבה העיקרית לכך שסלקום עושה את החשבון שבין היתרונות לחסרונות בשאלה לגבי עתידה של גולן.

סלקום כנראה החליטה שלהחזיק את גולן בחיים שווה לה יותר מאשר לגרום לגולן לקרוס, שכן אז תיעלם לה הכנסה רבעונית של 63 מיליון שקל.

בתחום הטלוויזיה, החברה הגדילה את מצבת המנויים ב-11 אלף ברבעון, ל-75 אלף. הקצב לא גבוה במיוחד, והתרומה לשורת הרווחיות עדיין לא מורגשת, אבל הסיפור האמיתי יתחיל ברבעון השני - אז ניתן יהיה לראות אם סלקום מצליחה להגביר את קצב צירוף המנויים בעקבות הוספת חבילת הספורט לסלקום TV. הדיווחים שמגיעים הם שקצב המצטרפים הוכפל, כך שאפשר לתהות האם אנחנו מתקרבים לרגע שבו ההכנסות מטלוויזיה בסלקום יהפכו למנוע צמיחה.

ברבעון השני סלקום צפויה להכיר בהוצאות בגין תוכנית פרישה מרצון של עובדים. בשלב זה לא ידוע הסכום, שכן לא ברור כמה עובדים יפרשו, אך ההערכות הן כי הסכום ינוע סביב 20 מיליון שקל.

"למרות הסביבה התחרותית המאתגרת, ברבעון הראשון הצליחה הקבוצה לחזק את איתנותה הפיננסית ורשמה שיפור במדדים הפיננסיים לצד קיטון בהוצאות", אמר מנכ"ל סלקום, ניר שטרן. "מאז ההשקה המוצלחת של ערוצי הספורט בסלקום TV, הוכפל קצב הצטרפות הלקוחות היומי לשירות".

תוצאות סלקום
 תוצאות סלקום