אורן קובי, רק בן 34, מצהיר: "בבעלותי 6 דירות בשווי 40 מ' ש'"

בעלי "אדמה", אורן קובי, מתנגד להליך פשיטת-הרגל האישי נגדו ■ לטענתו, הוא מחזיק בנכסי נדל"ן בשווי עשרות מיליוני שקלים - זאת לעומת חוב נטען של כחצי מיליון שקל בלבד

אורן קובי / צילום: שלומי יוסף
אורן קובי / צילום: שלומי יוסף

בעל השליטה בחברת "אדמה", אורן קובי, הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את התנגדותו להליך פשיטת-הרגל שננקט נגדו באופן אישי. לטענתו, בקשת פשיטת-הרגל "הוגשה נגדו בחוסר תום-לב, על-מנת להפעיל עליו לחץ פסול". זאת, משום שהחוב העומד במרכז הבקשה מיוחס לחברה.

מבקשת פשיטת-הרגל היא חברת שלמה כהנא, העוסקת בין היתר בהתקנת מערכות אלקטרוניות מתקדמות. לטענת החברה, היא התקינה מערכת "בית חכם" בדירתו מנקרת העיניים של קובי בעלות של כ-650 אלף שקל - ששולמו באמצעות צ'קים של חברת א.ר. לוגיסטיק "אדמה".

בתגובתו מציג עצמו קובי כ"איש עסקים בתחום הנדל"ן, בן 34, המתגורר בדירה במגדלי אקירוב ובעל הזכות במספר נכסי נדל"ן אשר שוויים מסתכם בסך של עשרות מיליוני שקלים. זאת, לעומת חוב נטען בסך של כחצי מיליון שקל בלבד (החוב שנטען לגביו שהוא אישי של קובי - ג'מ')".

עוד טוען קובי, באמצעות עו"ד שולי גולדבלט, כי "כפי שצוין בבקשת הקפאת ההליכים, יש נכונות של קובי לשתף פעולה עם הנאמנים שימונו במסגרת הבקשה, ואף לממש את כל נכסיו במסגרת הלכיכי הקפאה ועמידת חברת 'אדמה' בחובותיה והתחייבויותיה. נכסיו של קובי בהתאם לבקשה עולים על סך של 20 מליון שקל. הכך פועל אדם חדל פירעון המתחמק מנושיו?".

קובי הוא בעל השליטה בחברת א.ר. לוגיסטיק ("אדמה"), משווקת הקרקעות החקלאיות שנקלעה לחדלות פירעון בשל חובות של עשרות מיליונים לפחות. עשרות מלקוחות החברה מספרים על הטעייתם השיטתית, על נטילת כספים שנועדו לחשבונות נאמנות ובזבוזם ועוד.

גם עורך דינו ורואי החשבון של קובי הודו כי קובי נטל כ-20 מיליון שקל לפחות מכספי לקוחותיו, שנועדו לחשבונות נאמנות, להבטחת זכויות הרוכשים בעסקאות לרכישת קרקע, שקידמה "אדמה".

שעה שהחברה הייתה חדלת פירעון, בשנים האחרונות משך קובי דיבידנדים בכ-14 מיליון שקל מן החברה ורכש לו דירות רבות בעשרות מיליונים ורכבי יוקרה; זהו רק חלק מחיי המותרות שהרשה לעצמו קובי, שעה שצ'קים של חברתו חוזרים, ורוכשי הקרקעות מתחננים לבטל את העסקאות על רקע טענות הטעיה ולקבל את כספם בחזרה. בו-בזמן מימן קובי חופשות בחול, בגדים במאות אלפי שקלים ושאר מנעמים במיליונים רבים, מכיסה של החברה המבקשת הקפאת הליכים.

בשבוע שעבר מינה השופט אורנשטיין את עו"ד חגי אולמן למנהל מיוחד לחברת "אדמה". המנהל המיוחד יגיש לבית המשפט דוח מצב בקרוב. 

הדירות של אורן קובי
 הדירות של אורן קובי

 

דירות בעשרות מיליונים 

קובי מציין כי הוא עדיין בעליהן של "שתי חברות רווחיות" - "טרה", העוסקת אף היא בשיווק קרקעות חקלאיות (ומתיימרת להמשיך בעסקיה כרגיל!); וכן חברת "לוג מדיה" שעיסוקה בתחום האופציות הבינאריות.

עוד מציין קובי בן ה-34 בלבד כי הוא בעליהם של שתי דירות דופלקס בשהם בשווי 7.2 מיליון שקל (יחד), שתי דירות 4 חדרים בבאר-יעקב בשווי של 3.2 מיליון שקל (יחד), דירת יוקרה במגדלי אקירוב בשווי 25 מיליון שקל ודירה בפרויקט Yoo בשווי 3.5 מיליון שקל.

לטענת קובי, המחירים הללו נקובים בשווי "מימוש מהיר", ובניכוי החובות הרובצים על הנכסים - שוויים הנקי של הנכסים 21 מיליון שקל.