אחרי עשור: ליאור פרידמן עוזב את חדשות 2

פרידמן משמש כמגיש מהדורת "חדשות הלילה" לצד דוריה למפל, ובעבר שימש כשליח חדשות 2 באירופה

עיתונאי חדשות 2, ליאור פרידמן, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו בחברת החדשות לאחר עשור. פרידמן משמש כמגיש מהדורת "חדשות הלילה" לצד דוריה למפל, ובעבר שימש כשליח חדשות 2 באירופה.

פרידמן, 31, יוצא גלי צה"ל, הצטרף לחדשות 2 לפני כעשור והחל את דרכו ככתב בנושאי טכנולוגיה וחדשנות וכמגיש מבזקים, לצד תפקידי עריכה. בין השנים 2010 ל-2013 שימש פרידמן כשליח חדשות 2 באירופה, במהלכן סיקר את אולימפיאדת לונדון, החתונה המלכותית של הנסיך וויליאם והנסיכה קייט ואירועים נוספים ביבשת.

ב-3 השנים האחרונות הגיש פרידמן את "חדשות הלילה" לצד דוריה למפל ויעץ בנושאי חדשנות ופיתוח. בימים אלה הוא ממשיך בלימודי Executive MBA. 

מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, מסר כי "ליאור הוא מהטובים ומהמוכשרים שצמחו בחברת החדשות. הכישרון העיתונאי והטלוויזיוני, היצירתיות, האינטליגנציה ומשחק הנשמה הביאו אותו להצטיין בכל תפקיד שמילא. בשנים האחרונות, לצד תפקידיו הרשמיים, ליאור היה שותף בצוות הפיתוח של החברה שעסק בחדשנות ובתוכן. אין לי ספק שליאור ימשיך להצטיין גם בעתיד. תודה ובהצלחה". 

פרידמן עצמו כתב בעמוס הפייסבוק שלו כי "ביום העבודה הראשון שלי בחדשות 2 נחטף גלעד שליט. 3 שבועות אחר-כך פרצה מלחמת לבנון השנייה. אלה היו ימים קשים ומורכבים, אבל אמר מי שאמר שלומדים לשחות הכי טוב בלי מצופים. ואיזו שחייה זו הייתה - דרך תעלות וימים, יבשות ואוקיינוסים, אל מקומות ואנשים שילד סקרן כמוני לא יכול שלא לטרוף, ללמוד ולסחוט אותם עד כמה שאפשר.

"אם היה בנק להשראה או בורסה לחוויות, אני די משוכנע שהייתי היום וורן באפט, כולל כל ההטבות הנלוות. אבל גם באפט יגיד לכם שהכלל מספר 1 הוא שצריך לדעת מתי לצאת. אז אחרי 14 שנים בעיתונות, 10 מהן בכלי התקשורת הטוב והמקצועי בישראל, נראה לי שהגיע הזמן לממש את מה שצברתי ולהשקיע במקום אחר". 

פרידמן הודה "לשותפים והחברים המוכשרים והמקצועיים בחדשות 2", ובמיוחד למנכ"ל אבי וייס, לסמנכ"ל התוכן גיא סודרי, לקודמו בתפקיד חיליק שריר ולעמיתיו עמית סגל ויונית לוי, "שנפשי נקשרה בנפשה, במה שהפך בדיעבד לראיון עבודה מעט הזוי בקומה 2 בנווה-אילן אי-שם ב-2006".

בסיום דבריו כתב פרידמן: "תודה אחרונה לדוריה למפל, הפרטנרית המושלמת למסע שלנו יחד בשנים האחרונות, בתוכנית שיצרנו מאפס, והזוגיות הכי יציבה שהייתה לי על המסך. ועכשיו - לקחת אוויר, לנשום עמוק, לפני שקופצים שוב למים".