פריז: הרשויות פשטו על משרדי גוגל בחשד להעלמת מס

לפחות 100 שוטרים וחוקרים פשטו לפנות בוקר על משרדי גוגל בפריז ■ לפי החשד, גוגל העלימה מהרשויות בצרפת מסים בשווי 1.6 מיליארד אירו

גוגל / צילום: רוירטס
גוגל / צילום: רוירטס

גורם ממשרד האוצר הצרפתי מדווח כי לפחות 100 שוטרים וחוקרים מטעם הרשויות בצרפת פשטו לפנות בוקר (ג') על המשרדים של גוגל בפריז. זאת, במסגרת חקירה של העלמת מס שמתקיימת נגד חברת הענק, ולאחר שנטען בחודשים האחרונים כי גוגל העלימה מהמדינה מסים בשווי 1.6 מיליארד אירו (1.79 מיליארד דולר). 

המטה האירופי של ענקית החיפוש ממוקם באירלנד, שמעניקה לה הטבות מס רבות, והדבר גורם לכך שגוגל בקושי משלמת מס במדינות ברחבי אירופה. גם בבריטניה שילמה לאחרונה חברת הענק מסים בסדר גודל של 130 מיליון פאונד (כ-190 מיליון דולר), לאחר חקירה של מספר שנים שהתנהלה נגדה. באיטליה דורשות הרשויות מענקית החיפוש פיצוי בסדר גודל של 340 מיליון דולר על רקע דומה.

הנציב הכלכלי של האיחוד האירופי התייחס גם הוא לסוגיית המיסוי של ענקיות הטכנולוגיה לאחרונה ואמר כי האיחוד האירופאי שוקל יישום של הצעות שיצרו שקיפות גדולה יותר בנושא.

רשות המסים בישראל פרסמה לפני כחודש שורה של הנחיות חדשות, שבמסגרתן חברות האינטרנט הזרות המקיימות פעילות עסקית מהותית בישראל ישלמו בה מס, בהתקיים תנאים מסוימים. המהפכה החדשה בתחום המיסוי, לכשתיכנס לתוקפה, צפויה להשפיע דרמטית על פעילותן של חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק ואמזון, ולבסוף, ככל הנראה, לייקר עלויות של חלק מהמוצרים שיימכרו לאזרח הישראלי דרך האינטרנט.